Recept på rabarberkräm
Jag har en massa rabarber i frysen som jag inte vet vad jag ska göra med nu när jag går på LCHF sen sex veckor. Är det någon som har recept på rabarberkräm? Man brukar ha både potatismjöl och mycket socker när man gör krämen och det går ju inte nu. 
Har skickat efter stevia för att använda i stället för socker men inte fått den ännu. Funderar på om man kunde använda gelatinpulver i st f potatismjöl.
Går det kanske att göra LowCarb paj?

Varför inte testa rabarbersoppa med vispgrädde när du har fått din stevia. Jag väntar på min stevia också och jag satt precis och fantiserade om rabarber.

Klart som sjutton man gör rabarbervin!
Gelatin använder jag som förtjockningsmedel i "sylt". Men rabarberkrämen ska väl ätas varm och inte kyskåpskall, kan jag tänka? Kan du inte bara koka rabarberna med så lite vatten som möjligt och acceptera att det blir tunnt? Du kan ju äta med vispad grädde så blandar det sig inte. 

Om man inte tar för mycket gelantin så tror jag att man kan äta en rumstempererad kräm som blir lagomt geleig du får testa dig fram.(vilken tur att du har mycket rabarber)
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!