Råd för en som precis ska börja
Råd för en som precis ska börja
Redigera Citera Svara
Hej
Jag ska börja med lchf i morgon. Har nu käkat upp allt bröd som finns hemma.
Har läst på olika sidor om vad man kan käka och sett goda recept.
Jag ha gått i viktväktarna förut men de nya poängsystemet funkar så segt så har lagt ner de.
Men så föll jag in på herbalife och de kostade pengar och var så krångligt med tabletterna mest inte milkshakesen.
Har ju hört talas om cambridge men en tjejpolare tipsa mig om detta så testar de. Vill gå ner nu en gång för alla.
Nu efter semestern är de bra och börja. Men måste man käka en viss mängd till varje måltid.
Jag ha ex förberett mig och äta så här morgonmål: 1-2 ägg, en kopp te utan socker,2 skinkskivor och ost på ett salladsblad. Lunch 1 kycklingfile med kokt brockoli till och nån fetare sås till färsk tomat och gurka. Middag kycklingfile el en köttbit med blomkålsmos till och färsk tomat,gurka. Mellanmål kanske 2 st under en dag räcker, då kan jag ta 1 dl fet grekisk youhurt med lite bär till eller en burk makrill, e jag på rätt spår här. Jag ha inte anmält mig nånstans utan läst mig till vad man ska äta. Finns de nån gräns för hur mycket kalorier el fett man får ta per dag? Jag kommer köra försiktigt är ovant i början. Jag ha alltid kört med lätta produkter med mindre fett i nu blir de tvärtom bara jag gå ner i vikt så.

Egentligen handlar det om att äta fullfeta matvaror och hålla ner kolhydraterna på en lämplig nivå.. dvs göra det till en livsstil man kan leva med.
Man skall äta den energimängd som kroppen behöver basera sin mat på kött,fisk, fågel, ägg, grönsaker o sånt med näring, lägga till fett om man behöver för att hålla sig mätt tills nästa måltid.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för rådet. Ska göra de, angående de med brödet så käkade jag upp de sista så de inte frestar mig i skåpet he.
Har lätt och ta smörgås när jag ha varit hungrig så nu blir de ändrade vanor men värst är säkert sötsuget har druckit cola light en del och så
godis och popcorn e gott. Men de går säkert bra.
Det som fick mig och fastna på detta lchf är också det att man tar bort bröd,pasta,ris,potatis kolhydrater de har fått min mage och få gaser.
Så detta kanske minskas el försvinner med.
Tänk på att mellanmål vanligtvis innebär att man inte äter tillräckligt under de övriga målen, eller äter fel (för mycket kolhydrater och/eller matvaror som ger en sug).
Välkommen hit Mia och lycka till med början på ditt nya liv! Jag skulle föreslå en liten skvätt kokosolja i morgonteet så har du en bra start på dagens fettintag. Hoppas allt går bra.
De har gått bra ha gått ner 1.2 kg på snart 1 v nu ska jag till affärn och köpa lchf käk, tips på bra varor och att ha hemma.
Jag trodde det skulle vara jobbigare med kolhydraterna, men de
funkar bra saknar dem lite, men blir bättre med tiden.
Tack för allt stöd och råd.

Ägg, smör, grädde, youghurt, cocosfett, kött, fågel, fisk, grönsaker.
Egentligen vanlig mat utan alla kolhydratstinna tillbehör.
Det är bättre du kikar här så du blir inspirerad.
Här får du en lista där du kan välja ut lämpliga grönsaker.. märk väl att det finns bra rotfrukter oxå.
http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm
Klicka på kolhydrater så ställer listan om sig.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.