Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1214 ggr
Rosalie
0

Kommer jag att bli pigg ?

Hej på er.

En annan anledning till att jag ville prova den här kosten, förutom att gå ner i vikt, så småningom, det var ett desperat försök att få bli pigg och utvilad igen.

Jag är kroniskt TRÖTT och mår förstås inte särskilt bra. Alla dagar är tunga dagar och jag minns inte hur det var att vakna pigg.

Tyvärr har jag inte märkt någon som helst skillnad ännu.

Nu vet ju jag att min trötthet troligen beror på en svår händelse för snart 7 år sedan då min son dog på ett dramatiskt sätt.

Efter detta är ju ingenting sig likt längre.

Min fråga nu till er är om det finns någon här som kan ge mig något hopp om att jag kommer att kunna bli piggare igen, trots allt? Någon som själv lidit av utmattning, trötthet och som till sist blivit piggare tack vare kosten.

Det vore bra för mig att få veta det och känna att det här är i allafall det bästa sättet för mig att äta.

Det känns ju så i allfall. Jag är helt inne i det här nu och har även fått min älskade dotter att börja med den. Toppen!

Tacksam om någon har något positivt att säga mig.

Mvh Rosalie

ovkyhn
0

Hej Rosalie jag har som du förlorat min son det är nu 12 år sen, han hade just fyllt 20 år när en olycka tog hans liv.

Livet är nu inte som när han var hos oss o kommer aldrig att bli.

Jag har oxå varit mycke sjuk dom senaste 15 åren med värk o trötthet , men nu med LCHF maten är ja mycke piggare.

När man är pigg är det lättare o se ljust på tillvaron trots motgångar. 

Ge LCHF en chans men räkna med att det tar tid , ja har ätit denna kost sen maj -06 o det är först i år ja känner mig piggare ( ej så sov trött)

tidigare har ja mest känt att min värk blivit bättre o det är ju inte illa, ja har inte gått ner i vikt , men ja är så glad för att ja mår så mycke bättre.

Hoppas då kommer att må bättre oxå.

Marinda
0

Jag har blivit mycket bättre från min utmattningsdepression av den här kosten. Att äta rikligt med mättat fett verkar vara bra för psyket och energinivån. Jag äter också ett tillskott på fiskolja (Eskimo-3). Omega-3 ska ju vara bra mot Depression. Jag har experimenterat lite med olika mängd kolhydrater, och jag är piggast om jag äter runt 50 g kolhydrater per dag.

Om du tittar på trådarna under Vinster - psykiska - kolhydratsreducerad kost, så ser du att många har skrivit om att de mår bättre med LCHF.

Har du varit och kollat ditt blodvärde på länge? Det kan ju också vara så att du har brist på något, som bidrar till din trötthet.

För övrigt vill jag bara uppmuntra dig att fortsätta med kosten. Du har mått dåligt så länge, och då kan det ta lite tid för kroppen och hjärnan att återhämta sig.

zeretki
0

Ja, fast trötthet kan bero på andra saker också, t.ex Depression eller järnbrist. Eller något hals/snarkningsproblem.

Om du inte varit och undersökt dig hos en läkare så tycker jag du ska göra det. Visst blir man piggare av denna kosten men det kan vara andra orsaker också.

odezza
0

Jag har en långvarig problematik med utmattningsdepression, som har blivit mycket bättre med LCHF. Men det tog ca 2 månader innan jag märkte någon förbättring. Nu har jag hållit på i 8 månader, och är ändå inte helt bra än… men betydligt bättre, och det går åt rätt håll. Men jag räknar med att med en så lång sjukdomshistoria som jag har haft, så måste det få ta lite tid att bli frisk igen.

Jag har skrivit en artikel om det, för den som vill läsa…

"still lost in space and time"