Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 6464 ggr
evis2
0

Goda fläskbitar

Såg ett matlagningsprogram på tv, tror det var förra helgen, där han gjorde så goda fläskbitar. Vet ej vad det var för program, så något recept fick jag inte, men jag provade idag. Och jag säger bara en sak MUMS!

Han skar fläsk i 2x2 cm bitar, stekte de i mycket smör så de fick färg, saltade och pepprade. Sedan över med allt i en ungsform, tog på lite soya och rödvin. Jag har inget rödvin hemma, så det hoppade jag över, sedan hade han nog även örtkryddor på, men det blev det inte här idag. In i ugnen 175 grader 40 min.

Oj, vad gott! Mitt nya godis.

Någon som känner igen det och har orginalreceptet?

nilu
0

Kan det vara från den engelska serien Det goda livet? Fast det går väl på måndagar dock.

Kollade på svt/play och det du söker bör vara från Det goda livet. Det var avsnitt 10, som ska ligga framme till 8 sept. Tycker den serien känns helrätt för oss LCHF:are, trots att det finns en hel del kolhydrater med i matlagningen ibland.

evis2
0

Ja, precis, det programmet var det! Tack för hjälpen!

Rätten var fransk och heter Rillons.

Han gjorde större bitar än jag trodde, ca 4x4 cm, stekte i ister och kryddorna var vitlök och timjan.

Lite rödvin och vatten så det nästan täckte i ugnsformen och han hade ugnen på låg värme och hade inne de 2 timmar!

Så ska jag pröva nästa gång! MUMS!

eddul
0
sano
0

Idag var jag på Söderhallarna + Coop + Cajsa Warg och frågade efter ister (Södermalm, Stockholm) men inget var att finna. Är det någon som vet var man kan finna ister i Stockholm?