Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 6284 ggr
PernillaS
0

Fastat i 5 dagar ska nu börja äta LCHFte

Vad ska man börja äta. vill ju inte chocka magen.

Kanske lite äggröra??

bejbe
0

varför har du fastat? och hur har du fastat, har du inte ätit något alls?

PernillaS
0

Jag har fastat på vatten och grönsaksjuice

Mest för att få en kick start på kroppen och rensa ut skräp.

MimLan
0

#2 Det är en myt att det rensas ut skräp av detox/fastande. Om du seriöst vill att kroppen skall rensas ut på skräp gäller det att du äter bra kött/fett som gräsbeteskött, vilt, vildfångad fisk, etc.

Wtn3
0

Sådana där "detox"-metoder är bara bluff, äter man ren oprocessad mat rensar kroppen ut skräp av sig självt, det behövs ingen fasta eller speciella grönsaksblandningar för det. Men men, ägg och fisk (makrill i tomatsås kanske) är ju ren och ganska mild mat så det kan vara bra att börja med.

PernillaS
0

tja har gått ner 5 kilo men det är ju bara vätska….

Ägg och makrill låter gott får nog koka mej ett ägg och öppna en burk makrillCool

Fiana
0

Det är inte omöjligt du kommer gå upp (en hel del) av de kilona när du börjar äta mat.

Kokt torsk med smält smör är annars väldigt milt.

chrand
0

Jag hade börjat med lite omelett eller äggröra. Makrill i tomatsås är jag lite känslig mot. Kan inte äta det tex före träning då jag rapar makrill hela träningen…

Wtn3
0

Klart man kan tappa vikt på att bara äta grönsaker (lustigt vore om man inte gjorde det), men som sagt, att det skulle rensa kroppen bättre att fasta eller bara äta grönsaker jämfört med att äta mat stämmer inte, så nästa gång du vill "fasta" eller liknande för en kickstart vore nog äggmjölk en bättre idé, så du får i dig lite mer proteiner.

PernillaS
0

äggmjölk har jag ätit innan ska nog ta en sån igen brukade dricka sånt på morgonen till frukost

bejbe
0

jag tycker inte att makrill från burk är bra att börja med efter fasta. kokt torsk med smör låter mycket bättre. även mjukt kokta ägg kanske?

men vad är detta med fasta, så många fastar helt plötsligt?

Wtn3
0

På vilket sätt skulle torsk med tillsatt smör vara bättre än makrill som innehåller naturligt gott om omega-3 fett?

Fiana
0

#11 Tomatsåsen kanske är lite skarp eventuellt? Ingen aning, tycker inte om makrill tyvärr. Så kanske kan vara lite mildare så?

Wtn3
0

Där ser man. Jag tycker makrill är mildare än torsk, men alla reagerar väl olika antar jag,

PernillaS
0

Jag har idag ätit köttfärslimpa med ägg till frukost.

Tog rester från igår och knäckte ett ägg över sen  in i micron.

Lite flingsalt ovanpå MUMSCool

bejbe
0

#11 jag tänkte på att det var konserverad mat, annars är makrill toppen om det är färsk!

kvantprick
0

Jag har gjort tarmsköljning ett par gånger (yogisk, där man driver genom tarminnehållet med saltvatten och yoga, inte sådan med slangar och annat skumt.) och därefter skall man äta en mycket strikt kost bestående av bara kokta grönsaker och kokt spannmål, inga kryddor och bara ghee som fett. Jag insåg ganska snabbt att jag bröts ner fullständigt av att knappt få i mig fett och bara kolhydrater och började äta kokt fisk, ghee och örter :) Mums sa min kropp och inga problem med magen alls! Så all vit fisk tror jag du kan äta utan problem. Undvik stekt mat och mat som är svår att bryta ner så är det nog ingen fara.

CasaRamon
0

Tycker att du ska undvika glass, som du skriver om i en annan tråd. Det vore väl att chocka magen  i så fall. Ät mat och vänta med sötsakerna.

Fiana
0

mm, mejerier tenderar att kunna vara tämligen svårsmälta (ska generellt undvikas i en period efter magsjuka också), syrade mejerier något mindre

kvantprick
0

Ja det sämsta du kan göra är ju att äta socker, snacka om att förstöra eventuell nytta fastan gjort…!!

PernillaS
0

Har inte ätit något med socker i kör LCHF nu  Gladkänns bra.  Har ingen längtan efter godis alls!!