Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 7299 ggr
piadur
0

Restaurang i Göteborg

När man är tvungen att försöka att äta en diet låg på kolhydrater och socker, med lågt GI-värde har jag upplevt att det är svårt att äta ute; både lunch och middag…fram tills nu! Har hittat Kosmos på V. Hamngatan i Göteborg där man kan välja mellan många olika GI-rätter som de själva kallar det, alltså mat med lågt GI-värde med bra och långsamma kolhydrater. Och gott är det! Har provat både bön- och bulgursallad med grillat fiskspett och med en stor hamburgare - suveränt gott och till bra pris; 89:-. Missa inte detta!

Perska
0

Bra!

Jag är på dom om LCHF o tjejen i kassan skulle tala med köket. Ligg på för sjutton  så vi två som tjatar om LCHF!

Per Karlsson

nyborjare08
0

Tack för tipset! Det är säkert bra för de som är mindre strikta med kolhydraterna eller för de som äter enligt GI. Men för mig finns inga "bra" kolhydrater. Jag undviker dem helt enkelt. Varken bulgur eller bönor ingår i min LCHF/GI-noll-kost Glad

Men det är ju jättebra att "tjata" på köket om LCHF som perska skriver. Trägen vinner! Flört

[CarnageCandy]
0

Min kompis sa att hon brukar hänga på det cafét och dricka kaffe, och började på LCHF för en vecka sen, och upptäckte då att de faktiskt serverar en renodlad LCHF-hamburgare för 99 spänn, som verkar supergod! (Lucky me, ska förhoppningsvis gå i skolan alldeles bredvid till hösten. :) Gissa vart jag kmr äta lunch varje dag så länge jag har råd?)

Effie
0

Jag brukade äta där förr i världen; jag gillade deras mackor. Kanske läge att gå dit igen och se vad de kan åstadkomma numera.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Cowboy
0

I Göteborg liksom på alla andra orter kan man väl begära att få rätten utan potatis men med lite sallad i stället.

Jag var i Göteborg i höstas men kommer inte ihåg vad stället hette men jag fick så fin tallrik så de andra blev nästan lite avundsjuka.

De enda maträtter som kan ge broblem är väl pytt i panna eller pastarätter där allt är blandat.

Effie
0

#5 Sanning med modifikation…beror ju på vad det är för restaurang. Har varit med om (på lunchrestaurang visserligen, men jag tror de har öppet även kvällstid) att få enbart en mager kokt fiskbit, med sås som förmodligen innehåller en massa mjöl, salladsbuffé med sallad, rivna morötter, majs och pastasallad, samt enbart lättmargarin. Det är inte alltid så lätt att hänga med kollegorna ut på lunch.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mia-LCHF
0

Hej är i Gbg till lör och bor på elite park. Nån som har några bra tips på var man kan äta en god LCHF middag. Kollat på tipsen ovan men ge gärna fler förslag :)

Tack på förhand!

nyborjare08
0

Downtown Freddy's serverade i alla fall tidigare en LCHF-rätt.

soderen
0

#8 Downtown Freddys verkar vara nerlagt, annars var det en mycket bra restaurang.

#7 Ett bra alternativ är Bryggeriet på Avenyn. De har inte lchf mat, men det är inga problem att välja bort potatisen och få extra sallad plus lite mer bea.
På kvällar har de "Ät 2, betala för 1"

Mia-LCHF
0

#) Soderen, var på Bryggeriet igår..grymt goda revbenspjäll med bea och aioli blev det :)

Fler förslag??

soderen
0

Jensens Böfhus vid Brunnsparken (Norra Hamngatan) Bra priser, god mat.
Nackdelen är att det kan bli lång väntan på maten och att få betala.

Aniara4
0

#11 Där åt jag sist jag var i Göteborg, och precis som på Jensens i Stockholm tyckte jag biffen var oacceptabelt seg. Kommer inte att ge dem fler chanser. Jag avskyr kött-tuggummi.

Mia-LCHF
0

Måste tyvärr hålla med gillade inte dem i stlhm..fler förslag någon?

egensinnig
0

#11 instämmer - Jensens är ett skämt. Segt o inte särskilt fräsht.

A Hereford Beefstouw på Linnégatan däremot - vilken upplevelse och sååå LCHF. Du väljer din köttbiff och hur du vill ha den tillagad, får in den rykande, mör och perfekt med valfritt kryddsmör. Lägg därtill deras salladsbar med oliver, stekt tärnat bacon, fröer, champinioner mm mm så är man i LCHF heaven :-)

ingrid-in-sweden
0

Sushiresturanger - kan man få sashimi på emellanåt. Sushi-stället på Järnvägsstationen har nu börjat med sashimi :)