Var hittar jag...?
Hej! Tänkte att vi kunde ha den här tråden till att hjälpa varandra att hitta de ovanliga LCHFvaror vi letar efter i djungeln av butiker och varor. Alltså kan man posta här om man behöver hjälp att hitta något eller om man har hittat något ovanligt och vill berätta!
Själv är jag på jakt efter kokosfett och har ingen aning om var jag ska leta. Kan tillägga att jag bor i Belgien så ett namn på en butik hjälper inte här, snarare typ av butik 
http://julialex.blogg.se
Var hittar jag Sukrin. Inköpsställe alltså. Inte postorder.

Prova asiatiska butiker, själv köper jag från en thaibutik och hälsokost
För er som bor i Stockholm kan jag tipsa om matvarubutiken Daglivs Klippet vid Fridhemsplan på Kungsholmen. Dom har sukrin, sukrin melis, fiberhusk, pofiber, fibrex, vetegluten, mandelmjöl, kokosfett, ekologiskt vaniljpulver med mera med mera. Har man medmerakort får man dessutom poäng på alla sina inköp
!

Den här tråden säger en del; jag antar att det är ungefär samma i Belgien som i Holland. Natuurwinkels, asiatische toko, surinaamse of indonesische toko är de inköpsställen som nämns. Det borde gå att hitta något av detta i Belgien.
Skulle vilja testa några av Atkinsprodukterna. Vet någon möjligen var jag hittar dessa?
I Norge finns friterade baconsnacks med 0,5g kolhydrater per 100 g. Finns motsvarigheten i Sverige att få tag i hittar bara såna med massa kolhydrater i?

friterade baconsnacks, vart i butiken hittar man det, hur ser förpackningen ut/märke?
Bra tråd tycker jag….
#6 CityGross har friterade baconsnacks "Flaeskesvaer" av märket Lyka. 0-1g kh/100g. Finnns både "naturliga" och så hittade jag nya med Barbecue-smak. Inte alls dumma! Tillverkare: www.ok-snacks.dk.