Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4003 ggr
KatNyb
0

fettoperationer lösningen??

Hörde på nyheterna idag om forskning om att fetmakirurgi skulle vara lösningen för folk med typ2-diabetes att slippa medicinering. Men hallå! Har dom inte hört talas om alla oss LCHFare som klarar oss bra bara med hjälp av kostförändring?!

Man behöver inte alls skäras i och kosta en massa vård, plus biverkningar som blir av dessa tarmoperationer.

Leifanders
0

Jag hörde samma sak på nyheterna idag och jag tänkte direkt att det är ju alldeles lysande. Kan vi inte börja magoperera samtliga människor i förebyggande syfte? Det hjälper säkert mot en massa annat också. Så kan allihop fortsätta stoppa i sig allt möjligt "nyttigt"…

Lilli-Anne
0

Hörde också på nyheterna…efter operationen blev typ 2-diabetikerna "friska" och behövde inte längre sina mediciner. Hur lång tid efter? Då måste dom ju börjat med LCHF…

Aniara4
0

Kan man inte kombinera magsäcksoperationen med navelsträngsklippningen så har man det gjort på en gång och slipper bli överviktig och få diabetes när man blir stor? Sen kan man få statiner i K-vitaminsprutan också för säkerhets skull.

MimLan
0

#2 "Some overweight patients who undergo gastric bypass surgery experience an almost instant decrease in insulin resistance, Pasricha notes. The surgery shortens the nutrient-absorbing portion of the small intestine. Some scientists think this could give taste cells at the tail end of the intestine — cells that may still function properly — a chance to ramp up local secretion of GLP-1 and restore normal metabolism."

http://www.sciencenews.org/view/feature/id/57132/title/Stomach%E2%80%99s_Sweet_Tooth

starhawk
0

"Diabetespatienterna slipper sina mediciner" big deal, dom får ju en ny uppsättning mediciner som dom måste ta resten av livet eftersom deras näringsupptagningsförmåga är stympad, men det nämner dom inte

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Minorca
0

Det intressanaste i den nyheten tycker jag var att sjukvården skulle spara pengar på att operera diabetiker. De skulle ju spara ännu mer om de la omkosten utan operation, men då skulle inte någon sjukvården tjärna något på det.

Jag tycker det är sorgligt att man inte har någon stor medicinsk studie på LCHF kost.

matsmurfen
0

Fetmaoperationer kan lindra åldersdiabetes - en osannolik ekonomisk kalkyl!