Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6470 ggr
pillan1976
0

Tom mage men inte hungrig??

Sitter här och väntar på att jag ska bli hungrig, jag tänkte jag skulle äta lite frukost. Jag har ätit den här maten en vecka nu och igår tycker jag inte jag åt så mycket så att jag borde vara mätt än eller mätt är jag inte man jag är inte hungrig.

Jag känner ju att magen är tom hur ska jag göra äta för att magen är tom? eller vänta tills jag verkligen blir hungrig?

Zepp
0

Du har nog inte vant dig vid de nya hungersignalerna ännu.. men har du semester kan du ju vänta ett tag.

Men får huvudvärk och blir lite illamående så har du gått för länge.

I rimlighetens namn kan man pilla i sig ett kokt ägg med smör, om man är osäker och vet att det dröjer ett bra tag till nästa måltid?

På semestern äter jag inget fören 12-13!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pillan1976
0

Jag har huvudvärk så jag sterker mig ett ägg nu!

tack för svaret!

SnorLars
0

Ta en kaffe eller te med kokossmör eller vanligt smör eller grädde.

kaisakavat
0

Bra att du frågar när du är osäker.

Som Zepp skriver kan det vara för att allt är nytt för kroppen och då reglerar sig hungerkänslorna snart.

Men - en liten varning..

Jag har ätit LHCF i 2,5 år och har ännu en klar tendens att äta för lite, blir inte just hungrig utan får istället lära mig känna efter om magen känns "tom", precis som du skriver. Eller gå efter regeln "minst tre stadiga mål mat per dag".

Om jag inte äter slutar det hela i total kollaps, illamående, kallsvettningar, huvudvärk, yrsel.. med mera. Det kommer inte på en gång, men efter några dagar med för lite käk. Sen kan det ta tid att "äta ikapp" för att komma bort från pyton-måendet. Antar att det är min kropps svar på svält.

Mina tre stadiga mål mat brukar landa på 1700-1800 kcal tillsammans, så jag äter för den skull inga jättemängder, det är inte så jag menar.. Menar bara att man ju måste äta och att alla blir vi inte "hungriga" på samma sätt. Glad

SnorLars
0

#4 Samma här. Åt för lite och stod still i vikt. Nu siktar jag på en ungefärlig kcal per dag och plötsligt rör sig vågen.

Mitt sätt att äta är att se till att jag får i mig mina proteiner, sedan fyller jag på med fett upp till min 1800 kcal. Lite kolisar slinker med också.