Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 3334 ggr
betweendreams
0

Stor förändring i kroppen

Jag har varit medlem ett tag här nu och läst lite om alla er. Har hållt på med LCHF i sex veckor nu tror jag (tappar räkningen) som gått lite i en berg och dalbana.

Behöver gå ner några kg, och tänkte testa detta var min tanke, jag åt mycket fett kombinerat med kolhydrater innan och alltid dragit undan från lightprodukter osv. För nåt år sedan gick jag ner min egentliga övervikt med hjälp av träning, kost och GI-kost. Men man ska testa allt tycker jag.

Har märkt stooora skillnader. Måste markera att min fokus från mat är nästan borta. Jag bryr mig inte på samma sätt, har inte samma sug efter kolhydrater/socker som innan. Och det är den största vinsten för mig. Andra är: finare hy med mindre finnar, jämt och fint humör, inte uppsvullen i magen, fina fötter (stort plus för mig!! konstig upplevelse haha) och jag har gått ner några kg.

Nu har jag lite kvar men ville bara berätta hur det gått för mig iallafall, LCHF är verkligen värt att testa. :)

Miyu
0

Vad härligt, keep up the good work! :)

Hur mycket tappat i vikt?

betweendreams
0

jättehärligt!

Jag har tappat ca 3kg men följer mina mått och de visar nedgång på ca 4 cm i midjan t.ex! Jag vill mest forma om kroppen och det har jag lyckats med utan att tappa mina former!

Jazzo
0

Jättehärligt att höra!! Hade precis samma vinster som du när jag började förra gången, dessutom försvann den irriterande fotvårta jag bråkat med under några år. :D (Nu när jag misskött mig ett tag har den kommit tillbaka och jag lovar - snart är den utrotad igen nu när jag sköter mig!)

En grej till som är så underbar är ju att jag har så varma händer och fötter, men det har du kanske inte upplevt än? Det är underbart under höst och vinter när man är lite kulen, tänk att slippa frysa! :D

Fortsatt lycka till!!

betweendreams
0

ja, det är väl märkligt med fötterna? Jag hade torra och fula fötter innan och nu helt plötsligt är de "fylligare" och snyggare. Härligt att höra att din försvann, konstigt det där, och nu kommer tillbaka!

Det stämmer nu när du säger det.. min cirkulation är nog bättre, har faktiskt inte tänkt på det förrän nu, har alltid annars jättekalla händer/fötter men det får jag väl se större skillnad (förhoppningsvis) när det blir kyligare.

Tack så mycket och verkligen lycka till själv nu med nystarten ;)