Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4061 ggr
kitabu
0

Angående bokinköp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här skriver Andreas Eenfeldt om Lars Erik Litsfeldts senaste bok "Diabetes. Nej tack"

"Om du läser här varje dag så behöver du den inte. Men den kan rädda livet på en diabetiker du känner. Nej, jag överdriver inte.

Överväg en god gärning beställ via ---"

Med "här" menar han sin egen blogg.

Jag undrar i all stillhet om detta också skall gälla för alla andra böcker inom LCHF/lågkolhydratsfären?

Om man har tillgång till Internet och läser bloggarna ordentligt är det då en överloppsgärning och onödigt att köpa några böcker?

Inte särskilt smart marknadsföring tycker

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Köp boken och läs det i alla fall

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172411961

matsmurfen
0

Han skriver ju "Men den kan rädda livet på en diabetiker du känner". Diabetikern du känner läser med stor sannolikhet inte bloggen, i alla fall inte före starten med LCHF och nästan säkert inte alls, om inte du köper boken och ger bort den…

Den som läser bloggen varje dag känner säkert redan igen tugget i texten - förmodligen lockar då recepten mer!

dufva
0

Är det möjligt att lära sig allt om LCHF enbart via nätet?

Ja tveklöst, men det är inte säkert att det passar för alla.

Det krävs intresse datorkunskap och många timmars surfande innan bitarna faller på plats.

En bra bok får dig snabbare in på tänket i kosten och det är enkelt att bläddra tillbaka och läsa om när nya funderingar kommer upp.

hemul
0

Doc kanske inte är anställd för att marknadsföra Litsfeldts bok utan säger helt enkelt vad han tycker. Och marknadsför samtidigt sin blogg. Flört

Tycker det har varit alldeles för mycket ryggkliande åt alla håll och kanter, så det är väl bara bra om det minskar. F.ö. säger han ju inte ett negativt ord om boken. Bara antyder att den kanske inte ger nåt om man redan är orienterad.

Det tycker jag är bra och relevant information då jag själv inte får ut nåt av att läsa samma sak om och om igen. Innebär det inte någon fördjupning så avstår jag.

nyborjare08
0

Litsfeldt har själv skrivit på kostdoktorns blogg att den senaste boken är mer en bok som personer oinsatta på LCHF kan läsa utan att för den skull känna sig skrivna på näsan. Bör alltså kunna vara en bra bok att ge bort till nyblivna diabetiker t ex. Den första boken Diabetes. Inte. menade Litsfeldt var mer riktad till de som redan är lite insatta i LCHF-konceptet.