Vilka Vitaminer??
Hej!
Jag ær nu inne på min 3:e vecka inom LCHF och har gått ner 4 kilo och jag ær hur glad som helst… Hoppas de fortsætter så.
Jag undrar vilka kosttillskott man ska kæka om man inte æter lever, leverpastej,makrill, egentligen all fisk utam LAX før de æter jag.
Men jag tænker på vilka vitaminer som man skal inta før att ligga rætt nær man æter enligt LCHF kosten??
Någon form av multivitamin med järn och Omega-3 tillskott skulle nog räcka långt och väll.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany

Har du provat kycklinglever. Inte lika bra som nötlever men lättare att få ned.
Annars är D vitamin, multivitamin och Omega 3 en bra grund.
I början kan det vara bra att ta lite extra magnesium, kalium och salt.
Takk før svar ingen lever i de heletatt kan jeg spise liker ikke de
#1 Äter hon tillräckligt med lax behövs inget omega 3-tillskott. Det kan vara bra att verifiera det innan rekommendation. Varför skall hon ha järntillskott?
D-vitamin (kapslar med minst 2000IE) har de flesta av oss behov av. Annars, nån multivitamin nu i början och magnesium om det behövs…

Om man inte äter lever regelbundet kan det vara bra att äta lite paprika då och då för C-vitaminet.

D-vitamin är påkallat för alla oavsett kost och speciellt under vinterhalvåret.
Om man inte äter inälvsmat eller åtminstone lite paprika/vitkål ibland kan lite C-vitamin vara påkallat
Äter man mest fläskkött kan det balanseras upp med lite omega-3 tillskott
Får man övergångsbesvär när man drar igång kosten hjälper nästan alltid Magnesiumtillskott
Annars behövs inget extra för vi äter egentligen den mest vitamin/mineraltäta kost man kan tänka sig
Q10 ska visst vara bra för oss över 50. Någon som vet mera?