Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 4729 ggr
Emmisen2
0

Står stilla efter -5 kg på 1 månad

Vad gör jag nu? Det gick hyffsat snabbt de första 5, men nu har det stått stilla ett tag trots att jag "skött" mej. Börjar tappa motivationen, och satt med en STOR påse godis framför mej igår (första godiset på 2 månader). Vill tillbaka i spåren, snälla hjälp? :/

Har märkat att jag druckit MYCKET mindre vatten den senaste veckan, kan det bero på det? Är vatten A och O i denna dieten?

MimLan
0

Nej, du står inte stilla, du är otålig. En månad är väldigt lite.

Har du läst Vanliga frågor & svar?

Zepp
0

Vatten är vesäntligt för allt levande och hos djur regeleras detta genom en sinrik biokemisk process som i dagligt tal benämns "törst".

Viktnedgång sker som regel inte linjärt,, det är bara kaloriteoretikerna som tor sånt,, all utveckling sker i etapper.. likaså viktnedgång.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wtn3
0

Som Zepp säger, viktnedgång sker inte linjärt, jag har varit med om att en månad tappa fem kilo, nästa månad inte ett gram, tredje månaden fem kilo igen, utan att ändra matens sammansättning eller öka/minska motionen ett dugg.

mazen
0

Tänk efter hur lång tid du har lagt på dej så kanke du förstår bättre, du gick inte upp alla kg på en månad. Mitt råd är att ställ undan vågen mät eller testa gamla kläder. Kan vara så att det pågår rep av utsvultna muskler som dessutom väger mer än fett

MegN
0

Jag märkte att jag byggde rejält med muskler första året på LCHF, utan att jag tränade (mer än hundpromenader och hushållsjobb). Så det kan ju - som mazen säger - vara att musklerna börjar bygga upp sig. Och de väger. Alltså är det mycket bättre att mäta än att väga!

Andra sommaren på LCHF skulle jag ta på mig en kort jeansklänning som jag köpt sommaren innan. Den hängde lösare över höfterna&magen  men blixtlåset över ryggen gick inte att dra igen! Då vägde jag exakt lika mycket, men min kropp hade alltså omformat sig - genom att gynna muskler istf fett.

WilliamJ
0

Jag hade flera platåer varav en kom när jag trodde att jag skulle gå ner ännu mer om jag minskade på matmängden. Lösningen var att äta mer, vilket ju var underbart.

Kvinnors kroppsfett kan nog vara bland det viktigaste som finns för människans överlevnad (lång tillbaka i tiden). Idag betyder det nog att våra kroppar inte släpper detta så lätt hela tiden. Visa bara för din kropp at fortsatt är goda tider, så släpper den nog på lite mer fett.

lycka till!