Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 2975 ggr
DaMum
0

Alla goda ting är tre!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Idag fick jag tre glädjande besked!

1, Sjukhuset hörde av sig angående mina befarade tumörer i buken. DET ÄR INGEN FARA! Det var svullna lymfkörtlar, men det var inom normalvärdena, så allt är ok.

2, Mina levervärden är helt och hållet normala nu. I höstas var de fortfarande förhöjda, men senaste provet visade att de är absolut u a.

3, Bukspottskörteln är u a också. Var jätterädd ett tag att något var fel där, eftersom min moster ligger på sitt yttersta med just pancreascancer. Nu kan jag slappna av för egen del i alla fall!

Som grädde på moset fick jag också veta att min äldsta dotter, som ligger tvångsintagen på psyk - får komma hem på permis över lördag och söndag. Jippiiiiiiiiiiiie!!!!

Jag har skrivit det här redan i "min" tråd i Viktgruppen, men jag vill dela med mig till så många som möjligt.

Det är helt klart LCHF-kosten som gjort dessa underverk. Och så Mariatistel-dropparna, som jag tagit i månader nu, just för leverns och gallans skull.

Kram!

nikita3
0

Du är en härlig mäniska DaMum!

Vilken härlig bild!

Hoppas ni får en skön helg tillsammans!

mezza
0

Det syns att du är glad!

Grattis!!!!

5barnsmamma
0

Yippii vad roligt,glädjande omtumlande och skönt!!!!

Du är värd allt,att få känna detta.Ta hand om dig och de dina!!!

korseett
0

Jippie!!! det här var underbara nyheter ! Keep on rockin skulle jag skriva men jag får mynta ett nytt utrryck- keep on fetting! hopkok av fett och eating alltså inget annat…

navarro
0

Harligt att du mar battre och framforallt att din dotter far komma hem pa permis. Skrattande !

Mona-Stina
0

Så trevligt!

Vad jag läst i många trådar så är du verkligen värd lite ljusning. En så käck och glad människa som du, som peppar upp många när de är nere i svackor, även fast du själv inte mår så bra behöver verkligen de goda nyheter du nyss fått.

Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

Tilda-T
0

Grattis till ett bra jobb DaMum det är ju faktiskt du som har fixat dom förbättrade värdena!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mervi
0

Grattis till de fina beskeden. Härligt att få så många positiva besked samma dag.

Min dotter som har diabetes har också varit på kontroll, allt var bra med henne också så det blir dubbel glädje.Glad

Bullan
0

VerkligenSkrattande JÄTTEROLIGT Skrattande…så skönt att hälsan blivit bättre och att du inte har något allvarligt. Nu kan du säkert vara ett sant och positivt föredöme för dina döttrar. Detta måste ju bara smitta av sig på din omgivning?!Skrattande Du måste visa henne dina brallor som ramlar av…hihi!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

catlin
0

Å, vad gott att höra!

Luuuv the pic! ;-)

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

magma
0

Vad kul DaMum, jag gläds med dig!! Och vilken störtskön bild:O) Verkligen en lättnad över alla glada besked!

maija
0

Härligt att höra,  det ser ut som mycket har vänt för för dig och jag glälds med dig. Han nu en underbar helg med flickorna. Skrattande

DaMum
0

Tack ni alla hjärtans kära, underbara medkämoar! Jag må ha gjort en del jobb själv, men utan er hade det aldrig gått!

Ni är mina änglar!

Mervi, så kul att din dotter är bättre! Grattis!

Ja, jag tror nog att jag ska spara mina jeans, de får bli den kvinnliga motsvarigheten till Sten Stures demo-brallor, hahaha…!

Mervi
0

DaMum: ett bra beslut att spara byxorna. När man gått ner sina kilon fattar man inte hur stor man varit, byxorna bli också en bra påminnelse: Låt dig inte blir så här stor igenFlört. Jag har inga stora klädesplagg kvar, det ångrar jag ibland. Jag bestämde att göra mig av allt så jag inte hade en bakdörr öppen och skulle äta upp mig igen. Förrut har jag haft alla storlekar i GarderobenFundersam, det var bara att välja efter hur stort man behövde och då märker man inte när vikten ökar lite då och då.

Ha en trevlig helg med dina flickor!