JOKKMOKKS KORV
Hej
Är det någon som kan säga mig om jag kan äta Jokkmokks korv Original som LCHF kost ???
http://www.ridderheims.se/item.aspx?id=754&art=25411
Hoppas på positivt svar.. (-;
Det beror väl på var du sätter gränsen. 3,6 kolhydrater/100 g och potatismjöl och socker i ingredienserna. Om jag vore nyfiken på smaken kunde jag tänka mej att pröva. I normala fall väljer jag bort allt med socker i(av princip) och den normala korven ska ha högst 1 kol/100 gram. Undantag finns förstås.
Det beror på vem du frågar. Tittar jag på kolhydraterna är det väl okej för många, tittar jag på att den innehåller stärkelse så är det inte okej för vem som helst, tittar jag på att den innehåller natirumnitrit är det inte okej för vem som helst.
Vad har du för behov och syfte med att följa LCHF? Kan du svara på det kommer redan att ha svaret på din fråga, med stor sannolikhet.
Jag gillar också korv. Köper wienerkorv, märke:Ingemar Johansson, finns på CityGross. Har bara 0,7 kolhydr./100gr. 95% kött, men tyvär en del tillsatser, tror inte att det finns korv utan tillsatser.

Jag skulle inte vräka i mig av den men ett par stycken går ju lätt att ta utan att hamna på några större mängder kolhydrater, om du inte behöver vara superstrikt förstås, men de flesta klarar nivåer på omkring 20 gram per dag.