Fox TV. är detta LCHF?
Väldigt vad denna förespråkare var liberal angående kolhydrater. Kan man komma i ketos om man äter som han föreslår? Men, bättre än ingen förändring dock.
http://www.youtube.com/watch?v=z91yWqXYztM&feature=player_embedded#!

Huvuddragen var okey men massor av vegetabilier och frukt?? Han kanske var fruktoman?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
För de flesta som inte har fått någon störning på metabolismen ännu räcker det väl med att ta bort de stora kolhydratkällorna för att bli normalviktig.
Se där ja! Mark Sisson, min idol :)
Jag har läst hans bok, Primal blueprint, och ja; han menar att man kan äta en hel del frukt. Han kallar inte sin diet lowcarb i boken, men den blir det eftersom alla sädeslag ska uteslutas. Mjölkprodukter tycker han man ska vara försiktig med.
Det blir väl lite Atkins, man börjar lågt och sen ökar man på kolhydraterna. Det här är hans kolhydratsnivå-rekommendationer
300 or more grams/day - Danger Zone!
150-300 grams/day - Steady, Insidious Weight Gain
100-150 grams/day - Primal Blueprint Maintenance Range
50-100 grams/day - Primal Sweet Spot for Effortless Weight Loss
0-50 grams/day - Ketosis and Accelerated Fat Burning
Enligt vad jag har läst så är man i ketos om man äter mindre kolhydrater än kroppens behov per dag. Behovet för att kunna drivas med endast glukos är individuellt men ligger nånstans mellan 100-150g kolhydrater per dag. Under detta måste det bildas ketoner för kroppens energidrift.