Proteinpulver
Har läst om att man kan använda protein pulver, var köper jag detta ochbvilken sort ska användas???? Nybörjare.
Kan köpas i häslobutiker å även här på nätet.. vilken du ska ha vet jag inte..

De bästa proteinerna kommer från kött, fisk, ägg, skaldjur och mjölkprodukter. Det enklaste och bästa är att äta dem istället för pulver, det blir billigare, man får i sig rätt mängd vitaminer och mineraler och slipper flertalet tillsatser.
Har hört att Holistic har ett baserat på vassle som visst ska vara riktigt bra. Tål inte vassle själv så jag har inte provat det.
Jag har ett som är mindre bra på soya… från Helhetshälsa. Innehåller fler mineraler och vitaminer än holistics, men fler kolhydrater och framförallt soya som man ska vara försiktig med. Men tål man inte det ena får man ta det andra..
Fråga i hälsokosten vad dom rekomenderar och berätta för dom vad du vill ha för specifika krav på produkten.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

På Gymgrossisten finns det ganska mkt att välja på…bla ett som är kasseinbaserat…GI viktkoll heter det! kanske är vettigt!?
Pasi har tipsat om ett proteinpulver som innehåller äggprotein, som ska vara ett strå vassare än vassleprotein, som är mycket bättre än det förkastliga sojaproteinet. Han skriver om det i tråden Sockerfritt proteinpulver (tror jag att det var). Annars använder jag för tillfället Holistics (det som används i Du är vad du äter, gjort på vassleprotein och sockerfritt). Finns hos slimjim.se
Här finns proteinpulvret gjort på äggprotein Proteinpulver (
Såg nu att märket heter Whey - det tycker jag mig ha sett i butik här?
Å tack.. jag ska kolla upp det…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
köp inte det på gymgrossisten, det gjorde jag och det är helt odrickbart. Aspartan i så det är så sött så det går inte dricka.
Man blir såå sur när dom tillsätter sådan skit. Nu använder jag Holistic, det som används i "du blir vad du äter" Jättebra.
Skönt att ha som panikmat om det inte finns annat.