Va hjälper Omega3 å allovera för?
Ja som sagt så e rubriken min fråga… Mycket fundersam vad dessa två saker hjälper kroppen med å vad dom är nyttiga för…
Omega 3 är bra för hjärtat tror jag

Omega 3 är ett livsnödvändigt fett, aloe vera är en växt vars juice anses läkande mot diverse åkommor. Ingen behöver aloe, men alla behöver få i sig omega 3-fetter.

Och ja, Sotlugg, O 3 är bra för hjärtat bl.a.
Omega3 är väl bra för att bibehålla kärlväggarnas elasticitet samt för att cellmembranen ska vara friska och krya?
Aloe vera hjälpte mig när jag hade inflammerade tarmfickor för ca 2 år sedan och de problmen hade jag haft sedan jag opererade bort gallblåsan år 2002 - den gav mig balans i kroppen och jag fick ett 'normalt' liv efter en kur på 3 månader. Jag har inte haft problem med det sen dess. Jag använde Forever Livings produkt.

Ja, och O 3 är också bra för hjärnan, sänker blodtrycket, är antiinflammatoriskt (medan O 6 är inflammatoriskt).
Bra på alla sätt och vis med andra ord! 
Får du inte i dig tillräckligt omega3 så kan man tacka adjö till viktnedgången. Denna fettsyra behövs nämnligen för att lösa det ofta härsknade fettet som sitter runt cellerna och cellmembranen och som i sin tur gör att vi blir insulinresistenta. Insulinresistens är början till diabetes typ 2…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
En bra aloe-verajos innehåller alla vitaminer och mineraler och spårämnen man behöver, utom selen. dessutom är den superantiinflammatorisk och läker tarmarna. Bra på alla sätt och vis alltså för den som tål den. MEN Den måste vara stabiliserad rätt och av god kvalitet annars är den värdelös…
//Ida
Tack för era svar.. Jag dricker Cvitaminberikad allovera jous(kan inte stava de) å äter även omega 3kapslar varje dag…
Bara gör de av ren reflex…
Hoppades att dom skulle vara nyttigt för nått

Anterrabae - Omega3 behövs för att ersätta förbrukat (bla härsket EPA) EPA i kroppen men även för att ersätta DHA samt för nybildning av celler.
Men jag tror inte att det har så mycket att göra med viktminskning, jag har heller aldrig läst någon studie att härsket fett i cellväggarna skulle vara orsak till diabetes2 (enda trovärdiga tyder på att överkonsumsion av kolhydrater är orsak till metabola syndromet).
Kan det inte vara så att kroppen får svårt att göra sig av med gammal skit pga av överkonsumtion av kolhydrater? Att systemet blir för belastat?
Jag vet att det var så för mig.. Men så är min situation lite speciell med allt skit jag har dragit på mig på kort tid..
//Ida