Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4631 ggr
Raring
0

Omvänd vegetarian

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade en film på youtube, tror den kan roa en och annan här.

LarsCarlHansFson
0

*LOL* :-D

savonit
0

HAHAHA min dag är räddad, bästa jag sett på länge.

As skönt för någon som mig som huvudsak bara äter Kött och fett nu mera.

[Pennylane1]
0

ah där är den igen! Har varit uppe här tidigare, jättekul att den kom upp igen!!

Raring
0

#3 Jag får skylla på min årslånga frånvaro ;-)

[Pennylane1]
0

TACK VARE din frånvaro menar du!!

Margareta
0

Kul att se dig igen Raring… !!! Välkommen tillbaka

Numer pensionär i Nynäshamn

Raring
0

Ja så måste det vara!

Pöss!

LatMask
0

Nämen HALLÅ där och välkommen tillbaka! Så kul att se dig igen, Raring! Nu måste du berätta allt om ditt militär-liv! Hur har det funkat? Hur har du gjort med maten?

Raring
0

Tack tack!

Jag ska uttrycka mig milt…

"Hemma" på kasern och restaurangen var det rätt enkelt att i alla fall äta sallad och kött, eller åtminstånde sålla bort potatisen. Oftast. De kvällar det serverades makaronipudding fick man antingen gå hungrig (vilket man aldrig orkade) eller äta och tänka på något annat. Restaruangen var dessutom nyckelhålsmärkt så man fick plocka bregottpaket och mosa ner i maten för att få den ätlig. Till frukost fanns det i princip alltid kokta ägg, smör och kaviar Skrattande. Restaurangen var trots allt, på det stora, hela helt ok.

"Hemma" i skogen fick man förstås äta det som serverades, om det serverades något alls. Frukost: mackor med någon ensam ostskiva, gröt, sylt, fruktyoghurt, juice eller varm saft, bullar, pannkakor (Skrikandes)… det som blev över från köket. Lunch/middag: någon form av köttgryta med ris.

Så var det de beryktade gröna frystorkade påsarna. Man blir en smula underlig i magen efter några dagar. Tänker inte gå in på detaljer *host*

Själva militärlivet gick i stort sett utan problem. Har inte haft några större problem med att bära mina 20kg utrustning, springa runt eller att hänga med överlag. Norrlandsvintern var helt fantastisk och det kändes som en stor ynnest att få vara utomhus så mycket (jag var nog rätt ensam om att tycka det dock). Så fick jag en STOR bil att ansvara för, det var verkligen räddningen! Glad Det har varit kul och jag ångrar det absolut inte! Förartjänsten och fordonen är nog det jag saknar mest. Fast vi var sällan hungriga, av någon anledning ville de göda oss inför svåra tider som aldrig kom.

LatMask
0

Oj, det militära tror verkligen på kolhydrater! Kul i alla fall att du trivdes i övrigt! Och välkommen tillbaka till "civilt" liv! Eller har du fått blodad tand?

Margareta
0

Kul läsning raring!

Numer pensionär i Nynäshamn

starhawk
0

Helt underbar, det var länge sedan jag skrattade så gott!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus