Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 7153 ggr
Tuvalinna
1

Mellanblödningar

Efter min första vecka med LCHF har jag fått blödningar mitt i min cykel.

Någon annan som har erfarenhet eller någon teori om vad det kan bero på?

Känns som att det måste vara kosten, för det har aldrig hänt mig förut.

Men efter en vecka bara?

Jag beslutade mig för att pröva lchf i hopp om att lindra min svåra PMS.

Så om kosten redan kan ha inverkan på mina hormoner är ingen gladare än jag.

isalu507
0

Jodå, jag hade litegrann så i början (mensen kom plötsligt efter två veckor istället för ca 5 som är min vanliga cykel) och jag har läst i många trådar här att vi är många tjejer som råkat ut för samma sak.

Att få kroppen i hormonell balans verkar visst göra den lite förvirrad till en början Tungan ute

MimLan
0

Ja, kosten har definitivt stark hormonpåverkan. Det är inget ovanligt att det blir oregelbundet eller mellanblödningar ett tag, i synnerhet om man har någon form av p-medel.

Att det sker så snabbt är inget konstigt heller. Det är snarare en generell tankeväckande signal att kroppen reagerar starkt på att inte få essentiell näring.

Sök på mellanblödningar och/eller mens här på forat så bör det komma upp många trådar.

mazen
0

Här kan du läsa lite om andras erfarenheter med den här kosten

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=menstruationsproblem

mazen
0

Vad är det för essentiell näring kroppen inte får med den här kosten?

parsley
0

Om det är till någon tröst så har jag åtminstone blivit av med både PMS och mensvärk efter att ha börjat äta LCHF-kost.

Skaffa gärna en menskopp (googla för återförsäljare). Den underlättar tillvaron betydligt.

MimLan
0

#3 Den får allt den behöver om du äter rätt. I motsats till vanlig kost/kostcirkeln/SLV.

Conquest
0
EEElina
0

Har hänt mig med. Väldigt jobbigt och känns inte så bra liksom att kroppen regarera såhär. Det är inte normalt med mellanblödningar så nåt e lite fucked up!

Innan har jag haft det en vecka innan mens och den har inte försvunnit förrän ja fått min mens och den sedan försvunnit för den månaden.

Senast nu så fick jag den två veckor innan mens och den har fortsatt tills nu då jag skall få min mens imon.

Sjuuuukt frustrerande!! Vet inte vad jag skall göra om det fortsätter!

Men jag ser LCHF lite som en bantningsmetod (nu får jag nog många emot mig) men det är så jag ser det eftersom jag måste äta väldigt strikt för att gå ner. ingen frukt, inga grönsaker, och så lite kolhydrater som e möjligt typ. Så i framtiden vill jag käka en del frukt och knäckebröd och unna mig lite suchi och godis o så ibland. Så jag kan stå ut med mellanblödningarna ett tag tills ja nått min målvikt.

Jag hoppas att det ordnar sig med mellanblödningaran i framtiden kanske när jag äter lite mer kolhydrater än jag gör nu.

LCHF-tina
0

Jag har p-stav och har fått helt galna blödningar, men tack och lov försvinner de efter ett tag. De kan vara 2v blödning och sedan lugnar de sig igen och jag blöder inte mer överhuvudtaget.