Mindre svettning?
Någon som märkt att ni svettas mindre med lchf-kost?
Ja, absolut!
Och man blir luktfri.
Jag har funderat mycket på detta för så fort jag äter sötsaker, så luktar jag mer svett! Kan det vara så att man "läcker" socker som bakterierna tycker om?!
I alla fall ännu en anledning till att gilla denna kost!

Ja - men i början kan man svettas rikligt pga den höga aktiviteten i levern.

Jag hoppas att min hand och fotsvett ska minska. Nu lider jag något fruktansvärt av det och får i vanliga fall Botox mot det. Nu när jag ammar går det dock inte så jag hoppas att lchf bidrar till någon minskning.

Jag har inte märkt någon skillnad.
Svettas mindre?
Är det bara jag som svättas som en gris, det praktiskt taget rinner om mig, och det känns som att jag har kronisk feber.
Men men vikten går mot 0 i alla fall. Så jag får väll nöja mig.
svettas lika mycket men det luktar surt och äkligt, mannen svettas mer men alldeles luktlöst.

Jag svettas mindre efter omställningen till lchf. kan såklart vara svårt att utala någon exakt skillnad eftersom jag är i mycket/extremt bättre form nu än innan. Dock har jag absolut märkt av mindre problem med fotsvett, så någon allmänn effekt måste ju kosten ha.
Luktar förövrigt aldrig svett nuförtiden (enligt mig själv då) trots aktiva svettframkallande lekar.

Från början svettades jag mindre när jag tränade, eftersom jag inte orkade prestera lika bra vid överågången till denna kost.
Nu svettas jag mer ju hårdare jag tränar.
Men i övrigt, i vardagen svettas jag nästan aldrig. Och gör jag det brukar det inte lukta någonting vad jag vet.
jag svettas tyvärr lika mkt som innan. (luktar dock fräscht som en nyponros tack o lov;)
men lider av svettningar vid fysisk ansträning o yttre värme (typ 30 gr, men det har ju inte varit så varmt i sommar).
håller med cream1 att jag svettas mer ju oftare/hårdare jag tränar. har hört/läst att kroppen lär sig att sätta igång värmeregleringen snabbare om man tränar ofta. (därmed inte likhetstecken mellan mkt svettning o att man är vältränad)
när jag tränar/dansar så blir jag alldeles blöt i både ansikte o hår. men på övriga kroppen svettas jag ganska lite, eller normalt. typiskt, eftersom jag lider av att svettas i ansiktet när jag dansar!
har gått på både akupunktur- och shiatsubehandlingar. men har inte hjälp alls.
och botox i hela huvet´ känns inte som en lösning för mig!