Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 12730 ggr
Heidi
0

Köttbulle macka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I bland blir man ju sugen på en rejäl macka med köttbullar. Glad jag gjorde så här:

Lchf bröd blev airams oopsies.

Hackade önos rödbetor (2,7 kolisar) och blandade med fet cream fresh och en lite liten vitlöksklyfta och salt.

Stekte köttbullar och lät dom kallna. Gör alltid olika med köttbullar så ni får köra efter eget recept Flört

Bred smör/bregott på brödet och bred sen på rödbetssallad. Dela köttbullarna och lägg på. Jag garnerade med lite gurka också för jag tycker det känns fräscht och krispigt.

Voila slutresultat Skrattande

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

juzze
0

gött :D

hemul
0

Hur kan Önos rödbetor innehålla så lite kolisar? Bara rödbetor i sig själva innehåller ju nästan 3 ggr så mycket.

Jag oroar mig inte. Jag äter färska rödbetor med god aptit. Jag blev nyfiken bara. Flört

hemul
0

Jag tror jag kom på svaret. Det är samma problem som inlagd sill där sillen innehåller noll och lagen ganska mycket. Procenten gäller hela produkten och man vet inte hur mycket socker man egentligen få i sig.

Här är det förstås tvärtom. En väldigt lättsockrad lag till en relativt kolhydratrik rotfrukt. Då kan ju totalen bli lägre än kolhydratinnehållet i själva rödbetan.

Ursäkta att jag är dum och tänker efter för sent. Glad

cream1
0

er riktigt gott ut! Fast jag tror jag byter ut rödbetssalladen till räksallad/skagenröra eller  något pga min känslighet för kolhydrater. Men blir nog bra det medGlad

fru-kryss
0

Jösses vad gott det såg ut!

Heidi
0

# 1 Yes det är det!

# 3 Så är det säkert Flört

# 4 Blir nog gott det med  Glad

# 5 Det är gott, har käkat det till både frukost och middag några dagar Tungan ute

hemul
0

Rödbetor är fantastiskt gott! Har länge tänkt att jag ska testa att göra sån där rysk dricka vad-den-nu-heter. Kanske blir det av i höst.

JAUS
0

Önos rödbetor innehåller 14 g kolhydrater/100g.

Heidi
0

# 8 Inte dom jag köpte. Men visst det kan ju stå fel.

FruFilur
0

#9 Förmodligen har du fallit i den försåtliga fällan att råka läsa kolhydratinnehållet per portion (i Önos fall 30 gram) istället för per 100 gram… Been there, done that, och blivit lika irriterad varje gång Skrikandes

http://www.procordiafood.com/eway/default.aspx?pid=4&trg=Main_172&Main_172=448:0:2,127:1:0:0:::0:0&articlenumber=72443

Men mackan såg sjukt god ut i alla fall :o)

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Heidi
0

# 10 Du har rätt Flört men det står väldigt otydligt att det helt plötsligt var per portion. Däremot var den 9 gram kolisar och inte 14 som enligt jaus.

[Pennylane1]
0

har stött på det där tidigare att de försöker luras med att ange ENBART andelen kolisar per portion. När det står både ock är det något lättare, men varför de ska ha med portionsandelen öht är löjligt , alla har inte samma mängd på portioner…