Ingen förkylning på 2 år!
Förr var jag förkyld lite då och då men efter att jag skippade kolhydraterna har jag varit fri från förkylningar i 2 år!
Om jag går ut i en T-skjorta i 10 minus kan jag framkalla någon lätt nysning men mer har det inte blivit….
Samma här fast betydligt fler år… jag slutade med socker 1993 och började med Q10, det har räckt…
Numer pensionär i Nynäshamn
Hela släkten har varit förkylda i princip och jag har klarat mig alldeles galant utan någon HM!!! *L*

Märkbar skillnad. Åkte på en vid jul men det var 3 år sen den förra…
Jag har inte heller varit förkyld sedan jag började med LCHF, inte min man heller. I höstas när vi var på semester kände han av lite halsont men det försvann lika fort som det kom.
Vi har våra barnbarn som brukar vara förkylda ganska ofta men det smittar inte på oss.
Knack, knack på trä!
Jag kan vakna och vara täppt, men efter halv nio har det släppt.
Numer pensionär i Nynäshamn

En kompis sa till mej senast idag -Blir du aldrig sjuk!!?? -Nää, jag minns ine när jag var förkyld sist, svarade jag ..och det är sant! I skolan är det många som har varit hemma med influensa och halsont..här har båda mina " pojkar " varit grundligt förkylda..men inte jag..KAN det bero på maten?
Är också sällan försyld, men har råkat ut för mer maginfluensa. Vad det beror på har jag ingen aning om