FRÅGOR
Hej!
Jag ær hyfsat ny hær och har børjat lite smått att ændra om til LCHF.
Men jag undrar hur længe man skal testa detta innan man mærker før jag har ingen lust att gå upp en massa i vikt nær jag behøver tappa minst 10 kilo, och mycket av de sitter ju på rumpan och lår.
Jag ær spinninginstruktør och trænar vælldigt mycket varierat trænar 4-5 ggr i veckan och senast igårnær jag skulle løpa så kønde jag mig svimfærdig.
tacksam før era svar
det är omställningsproblem i början, man känner sig matt och tung i benen, det går över på några veckor!
Det kan ta flera månader innan man börjar gå ner, eller de allra flesta går ju ner några kilo när vattnet dörsvinner men sen kan det stå ganska still. Du lär nog inte gå upp iallafall. Inte om du drar ner ordentligt på kolisarna och äter tillräckligt mycket fett.

Man får nog räkna med att testa i tre månader innan man kan säga något alls.
När du skär ner på kolhydraterna kommer du att tappa kraft i musklerna då de är vana vid att få sitt bränsle från glukos.. detta är nu främst reserverat för hjärnans behov!
Det kan ta månader att öka fettförbräningen i musklerna så du kanske skall trappa ner kolhydraterna i stället, med tanke på att du bör orka med dina aerobicspass?
Man får oxå längre uppvärmningstid vilket kan vara bra att veta.
Här har du en annan Aerobicsinstruktör som kanske kan fungera som inspiration?
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13348580
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tusen tack før era svar vill næmna att jag ær Spinningintrsuktør :)
Så efter først cirka 3 månader kan man utværdera detta men jag ær verkligen livrædd før att gå upp i vikt nu nær jag måste tappa i vikt.
Sen undrar jag om de ær bættre att springa eller att ta powerwalks før att tappa i vikt ær de någon som vet?
Takk på førhand

För otränade har motion/träning ringa eller ingen funktion för viktnedgång.. däremot är det alltid hälsosamt att hålla kroppen i trim.
Du som antagligen är bättre tränad än gemene man kan säkert bränna av en del kalorier på dina spinningpass.. fast det man pressar ur kroppen brukar den vilja återställa genom en ökad hunger/aptit!
Vi pratar om LCHF som en hormoniell metod till viktnedgång, främst då att få ner blodsockernivåerna och därmed insulinnivån, för att tvinga kroppen använda fett som primärt bränsle.
"Du tränar, och tränar, och tränar. Men går inte ner i vikt. Kanske beror det på att du får mer muskler, men kritiska forskare menar nu att det faktiskt beror på att enbart träning inte leder till att du går ner i vikt. En kostförändring måste också till i sammanhanget."
http://www.alltommat.se/matinspiration/halsa/enbart-traning-leder-inte-till-viktnedgang-1.10977
"Why most of us believe that exercise makes us thinner-and why we're wrong."
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Det kan ta tid att börja tappa vikt men du kan också börja gå ner direkt, alla är vi olika. Ingen kan veta hur just du ska reagera, så prova!
Lycka till! 
Att man har kraftiga lår och rumpa när man är spinninginstruktör är väl inte så konstigt, det är ju de muskelgrupperna man tränar då?
Magma: Jo men de hør ju till lite av mina øverviktskilon så dem skal ju oavsett bort
OK, får hoppas att extravikten försvinner där du vill bli av med den:)