Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 5770 ggr
Sirlig
0

Någon som provat matkassen.se?

Jag tyckte det var så glädjande att springa på en matkassen-tjänst av ren och skär slump med lchf-inriktning att jag gjorde en provbeställning som kommer hem om en dryg vecka. Är det någon som har provat den? Har ni varit nöjda eller inte?

Anne-
0

Vilken matkasse-tjänst menar du, det finns många när man söker på nätet. Vilken hade lchf inrikting?

piri-piri
0

matkassen.se var inne och kollade på den, intressant.

Sirlig
0

Vi har fått hem vår första kasse nu och fisken vi fick med var av jättefin kvalitet och recepten vi har provat hittills är verkligen kanongoda! Jag hoppades på lite nya recepttips, och det har jag verkligen fått!

Ron-Jag
0

VARNING!!

Ett litet varningens ord bara. Han som ligger bakom matkassen.se ligger även bakom Kostcoachen och är en ökänd skojare. Jag har själv polisanmält honom för bedrägeri. Blev lurad när jag gick med i en viktklubb som kostcoachen hade på nätet.

Har också fått bekräftat från flera av hans tidigare Medarbetare att han är en skojare och är opålitlig. Flera av medarbetarna hade vid flera tillfällen bett att bli borttagna som Medarbetare från hemsidan men det vägrade han göra.

Sirlig
0

Hur blev du lurad?

hemul
0

Daniel Khodr?

MimLan
0

Här finns en tråd på Dahlqvists blogg där kommentarerna verkar innehålla det som Ron-Jag skriver om.

Det finns även ett inlägg av den här Daniel Khodr samt att AD inte uppfattat företaget som oseriöst. Eftersom AD blivit bortplockad som expert i listan så verkar det gå att bli bortplockad.

Skall jag ha en åsikt om det här skulle jag vilja se anmälan och utfall.

Ron-Jag
0

Självklart får Ni beställa matkassen och andra tjänster från denna person. Ville bara vara vänlig att varna Er eftersom jag själv blivit lurad av honom. Skulle uppskatta om någon som blivit lurad av någon berättade det för mig så jag skulle slippa. Men som sagt, ni gör självklart som ni själva vill.

Jag har läst tråden och självklart är det inte alls som han beskriver situationen. Men varför skulle han tala sanning här när han inte gör det i vanliga fall. Under hela mitt medlemskap på denna sida så misstämde ca 90% av recepten i så stor grad att inga recept gick att lita på. Även annat i tjänsten fungerade dåligt. I början var han vänlig när jag påpekade detta men till slut blev han riktigt hotfull och otrevlig.

Jag har också varit i kontakt med ett par av hans "medarbetare" och även dom har upplevt honom som oseriös och bett att få bli bortplockade från hans sida, vilket han vägrade. Numera är dom säkert bortplockade.

När jag pratade med konsumentverket, polisen, min bank och konsumentrådgivaren så höll alla med mig efter att ha sett bevisen jag hade. Konsumentrådgivaren sa att hon själv sett flera varningar för hans företag på nätet. Polisen kallade det för bedrägeri efter att ha sett bevisen. Polisen sa att det inte är helt ovanligt att det förekommer bedrägerier i "bantningsbranschen" som dom uttryckte sig. Alla jag pratadde med tyckte att han gjort fel och att jag borde ha tillbaka mina pengar. Något som också konsumentlagen stöder. Konsumentverket till och med rekommenderade honom att betala tillbaka men han vägrade. Med hjälp av min polisanmälan så fick jag tillbaka pengarna av min bank som sedan skulle vidta vidare åtgärder mot företaget. Vad som sedan hänt vet jag inte. Jag är nöjd med att jag fått mina pengar tillbaka men vill ändå varna andra för att beblanda sig med honom och hans företag. Bryter man mot konsumentlagen så kan man inte anses seriös.