Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4392 ggr
parsley
0

OT Gotland hur gör man?

Jag ska ev till Gotland för att titta på en bil. Till Gotland åker man färja från t ex Oskarshamn. Såpass mycket har jag förstått. En del färjor kommer till Gotland sent på kvällen eller på natten. Hur gör man när man kommer till Gotland mitt i natten. Kan man tillbringa natten på färjeterminalen eller måste man se till att ha någon form av boende bokat så man kan ta sig från färjeterminalen så fort det bara går? Som man gammal tåg- och båtluffare har jag både sovsäck, ryggsäck och rutin på att sova på terminaler, stationer och stränder.

magma
0

Vet inte riktigt, jag har varit på Gotland årligen i tio års tid, men alltid haft med bilen och alltså aldrig varit inne i färjeterminalen i Visby. Enklast är väl att du undviker att åka dit på natten, och ser till att komma dit dagtid istället?

Ballo
0

Kolla in

Turlistan, det fins gott om turer beroende var i från du vill åka.

Själv åker jag altid från öland, 2 timmar båtresa. Oskarshamn 3 timmar.

Mvh Kennet

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

magma
0

Och från Nynäshamn 3 timmar och 15 minuter:)

Katti
0

Alla brukar rusa ut mot väntande bilar eller ev taxi när båtarna kommer in. Vet inte om man kan sova där, har aldrig tänkt tanken! På vintrarna går det ju inte så många färjor, så då stänger terminalen en stund efter att nattbåten har kommit in, vet inte hur det är på sommaren dock.

Gotlandsbilar är bra då man inte saltar på ön! Hälsa till Gotland (säger en otlänning i förskingringen som saknar ön… Andra sommaren nu utan ett besök där Rynkar på näsan).