Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3369 ggr
SvartKaffe
0

Trött, trött, trött

Trött, eländigt trött men inte sömnig….

Gubben var hemma i en vecka med ordentlig förkylning och när han blev någorlunda frist började jag känna mig dassig… precis som vanligt.

Men…. det känns som den aldrig bryter ut… haft lite ont i halsen (en dag), är snuvig på morgonen men inga direkta andra förkylningssymptom. Gubben hade så ont i halsen så det gjorde ont när han gäspade… 

Jag är bara trött, trött, trött…. men ändå svårt att somna både i går natt och tydligen inte lättare ikväll. Sov en timma på dagen idag men gick upp vid 8.

Vet inte vilket som hade varit värst, att bli ordentligt förkyld eller bli eländigt trött…  orkar inte ens läsa en bok, tar inte in det jag läser.

Är det någon annan som perioder med trötthet istället för att bli sjuk när andra i familjen varit/är sjuka??

Margareta
0

När jag blir trött så där sjukligt trött har jag oftast missat något väsentligt under en längre tid.  Det kan vara så enkelt som att jag inte druckit nog med vatten. Magnesium brukar jag tjata om. Medan jag åt mindre animalisk mat hade jag ständigt behov av Q10 för att inte bli "kroniskt" trött.

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Här är en kroniskt tröttis… tycker nästan det har blivit lite värre sedan jag började med LCHF, men jag tolkar det som att kroppen nu behöver all energi till att reparea och ställa om sig och fatta galoppen.

Jag har trots allt gått på kolhydratdrift i 46 år, så jag antar att det här nya måste få ta lite tid…

Under tiden försöker jag ligga ner och läsa en bra bok eller nåt.

Kram!

folke
0

Det finns en anledning varför vi blir trötta  Förvånad

Så jag säger bara:  "SOV GOTT !!"

Jag har sovit bort halva mitt liv när jag gick på kolhydrater och precis som DaMum säger,,, det glömmer inte kroppen i första taget……

Brukar precis som SvartKaffe säger, jag blir sällan sjuk, utan trött och eländig, och det tar jag som kroppens bromsar..  att kroppen saktar ner mig för att kunna använda mer energi till immunförsvaret…. så då låter jag mig själv vara slö någon eller några veckor… sen kommer jag tillbaka…

eller så blir jag riktigt sjuk…  Gråter

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Lillianna
0

Jag är definitivt en av dessa tröttisar! Har 3 barn i åldrarna 2-8 år gamla och de är sjuka rätt ofta under vinterhalvåret. Inget alls under somrarna. Själv åker jag på ALLT de släpar hem så även om barnen inte är sjuka samtidigt utan mer avlöser varandra så får jag det garanterat. Blir dock aldrig så där jättesjuk att jag kan ligga i sängen flera dagar utan går mer och drar på det. Som maken blir *ler*. Lite småont i halsen trots bortopererade mandlar, lite snorig i flera veckor, lite småont i huvudet och kanske liiite feber. Men ständigt trött! Har funderat på om jag skulle kunna äta C-vitamin men jag måste undersöka mer innan jag börjar med mer kosttillskott. Ibland önskar jag att jag kunde få bli sådär toksjuk och bara sooova i flera dagar, men det har hittills inte inträffat sen jag flyttade hemifrån och själv fick stå för markservicen *s*.

/Lillianna

~ Lillianna ~

copia
0

Måste berätta om min syster ,en av dom som är här på forum oxå, hon har varit en riktig sjusovare i hela sitt liv. När hon för ett par månader sen inte sov så mycke längre trodde hon att hon hade fått sömnstörningar,typ..Men nu kom vi på att hon kanske bara är..frisk??*S* I lördags var vi och tränade på badhuset på tidiga förmiddan, hade det varit för ett år sen hade det varit en omöjlighet! jag är så glad för hennes skull!! Ser fram emot fler lördagspass!!!

SvartKaffe
0

Normalt sett (innan lchf) brukar gubben dra hem en förkyning från jobbet och när han är klar med den så är det min tur. Har han haft sin i en vecka-10 dar så hänger min med i två-tre veckor.

Nu blir jag "bara" trött… samma förra gången han var förkyld, tror det var runt jul. Jag fick förkylningen väldans lindrigt men var sååå trött istället. Den här gången är förkylningen ännu lindrigare men tröttheten större.

Men eftersom jag inte är sömnig kan jag inte sova mig igenom det heller…. uppe 8, somnar 23-24 nånting (igår skrev jag 0:43 ser jag) och tog en timmas tuppis på dan igår (det blir det nog idag med). 

Jaja, vad gör väl det om hundra år…

Margareta
0

copia: jag är precis som din syrra.
Efter 22 år som gift äter jag lördag/söndagsfrukost med min man… bara det… är OFATTBART!!!

Fråga honom (han finns här på forumet ibland, men vill hålla sig lite anonym)…

Numer pensionär i Nynäshamn

MegN
0

Jag var lätt förkyld dagarna efter nyår, men efter det var jag ohyggligt trött i minst 3 veckor. Så pass att jag trodde att jag drabbats av en Depression eftersom jag var så "less" på allt. Var nära att beställa tid hos en terapeut när det till slut gick över. Är övertygad om att det var den infektionen som satt kvar i kroppen! Nu är jag inte trött längre (eller åtminstone inte extremt…).

navarro
0

Jag somnar som en stock, ganska tidigt och vaknar vid 6-tiden och kanner mig helt utvilad. Satter in horlurarna till radion och lyssnar pa alla nyheter och sedan en massa trevliga program som jag missat hela livet. Ett program dar man bara far fraga nagot och svara nagot, det blir kedjereaktioner pa allt mojligt och jag far lara mig en massa om allt mellan himmel och jord.