EN bok till diabetiker?
Jag har en vän som är diabetiker. Hon älskar att laga mat och har aldrig varit fettskrämd (tvärtom!). Men nu sedan hon fått diabetes har sjukvården lyckats omvända henne
. Så nu köper hon fettfri majjo och skippar sina gräddsåser…
Det är ingen vän jag träffar i vardagen, men jag tänkte skicka henne en bok för att försöka få henne på bättre tankar. Vilken bok ska jag välja? Någon bok av Litsfeldt kanske, men vilken?

Diabetes.inte.
Den som tror sig veta allt
vet inte särskilt mycket
Har själv inte diabetes, men hittade LCHF genom en tidningsartikel i BLT som handlade om "Karlshamnsstudien" som har hållit på i nu 7 år på Blekingesjukhuset i Karlshamn och där man med mycket goda resultat ställer om diabetes 2 patienter till lchf.
Googla så kommer det upp en del info
Jag skulle kunna sammanställa en länklista där hon skulle hitta massor av bra information. Men jag vill inte göra det, helt enkelt för att man inte vet vart vidare länkar leder henne! Det finns ju även en hel del negativt skrivet om LCHF på nätet och jag vill att hon först ska få en bra bild, innan hon hittar det
.
Hon tillhör verkligen dem som har mycket att vinna på att gå över till LCHF och jag hoppas så att hon ska ge det en chans!
Hon kan ju läsa det här först,
http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/anekdoter/kitabu
sedan fortsätta med att läsa böcker.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0 sedan 3,5 år
Det finns en "Diabetes? Nej tack!" som är typ boken Diabetes. Inte. men med recept. Den vore väl bra?