Återfall
Det är konstigt att man inte märker hur "frisk" man blivit av att äta lchf, man märker det när man får återfall och blir sjuk igen!
Nu har jag under snart 2 veckor fuskat en hel del då vi har varit på semester och haft kalas för sonen.
Jag har fått tillbaka värken i mina knän som jag inte hade märkt av på väldigt länge.
Jag har börjat snarka igen.
Jag har fått världens uppblåsta mage när jag ska sova efter en kolhydrat rik dag.
Känner av värk i ryggen som har kännts väldigt bra väldigt länge.
Nu får de var stopp på allt skräp och jag ska skärpa till mig!
Bra att du tar tag i det hela, det kommer gå fint när du är så motiverad.
Inte ska man väl ha ont om man inte behöver! 
Hej återfall….
jag är också en som har haft ett antal återfall på senare tid. 5!! (små iofs) kokosbollar tryckte jag i mig i ett svep förra veckan. Skulle vara snäll och köpa av en klass som samlar till sin klassresa…. Illamående, svullnad och SÖTSUG kom som ett brev på posten.
Men det är en bra påminnelse om varför jag äter LCHF! Det handlar om så mycket mer än att gå ner i vikt!
När jag började med lchf var de enbart för att gå ner i vikt men nu har jag insätt att jag gör de för att må bra och går jag ner i vikt är det en bonus.
Tror att jag måste släppa fokuset på vågen och gå lite mer på känslan
Det som är bra med ett återfall är ju att man verkligen inser vilka vinster man får på denna kost!
#3 Right on! Känner precis likadant. Man mår så galet mycket bättre med LCHF mat =D
Jag ser det inte som något negativt med återfall/avsteg utan mer som en påminnelse om hur fantasktiskt bra vi har det som har funnit LCHF.
Med andra ord är det positivt att fuska. Det som är bra är att det oftast blir längre och längre mellan "fuskandet". Och oftast tänker man till 2-3 ggr innan man gör sitt avsteg. I varje fall fungerar det så för mig.
Känns som ibland måste man påminna sig hur jävla dåligt det är med kolhydrater.
Själv åt jag en glass (Magnum skit glass) i går och det tog ca 10min så hade jag huvudvärk.
Low carb for life säger jag bara.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
Åhh va skönt värken i mina knän börjar kännas mindre. Och ändå har jag bara varit duktig i 2 dagar
Äter ägg och makrill till frukost och lunch och sen äter jag middag med familjen idag vart det grillad fläkskarré och bea sås!