Restauranger i Stockholm!
Ska ut och käka med en kompis i kväll och funderar lite på vilken restaurang jag skall besöka som det går att få LCHF anpassat. Nån rejäl mat.
Har ni några tips?
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Vilken bättre restaurang som serverar mat gjord på riktiga råvaror som helst.
Riktiga restauranger har aldrig problem med att anpassa sig efter kundens önskemål. Till skillnad från hak där det avgörs helt av vad det är för mat och vilken servicenivå samt vilken personal det är för dagen.
Broncos på tegnérgatan 16
Välidgt bra kött, brukar köra en bitt nött 400g bronco size med sallad och 2 sorters kryddsmör. Jag har förvisso inte kört fullt ut LCHF när jag är där då 1-2 ÖL brukar slinka ner i samma veva.
Hur som bra kött ställe.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
#1 Tyvärr så stämmer det inte. Jag gick till en restaurang som är lite finare och kycklingrätten jag tog kostade 200 spänn men jag fick inte byta ut riset mot grönsaker. Då skulle jag betala 20 spännn extra sa han. Då sa jag att aja jag käkar väll bara kycklingen då men jag vill inte ha nått ris. Ändå kom dom ut med ris men jag rörde det inte. Hade snåljåparna varit smarta hade dom ju kunnat spara på riset också 
#2 Tack för tipset
alltid bra att ha i åtanke vilka restauranger som är tillmötesgående eller ej.
Om jag skulle bli avkrävd en extra kostnad för att byta ris mot grönsaker, skulle jag först ta ett snack med hovmästaren och sedan gå ut därifrån efter att högljutt talat om vad jag tycker. Det är inte jag som är där för restaurangens skull. Och det där med "lite finare" måste stå för restaurangens egen uppfattning om sig själv. En riktigt bra restaurang lyssnar på kundens önskemål.
# 4 Jag är inte den som är rädd för att säga till men den här kvällen var jag ute åt middag men en kompis, så för att vår kväll skulle slippa bli förstörd så orkade jag inte bli arg. Och vi var väldigt hungriga så jag ville inte att vi skulle behöva traska runt för att leta efter en ny restaurang.
Håller med dig till fullo att en bra restaurang lyssnar på kundens önskemål och det här var så himla oproffsigt verkligen.
Inte direkt så jag blir sugen på att gå dit fler gånger.
# 6 Stort tack för tipset!! Kikade på hemsidan och den här restaurangen skall defenitivt besökas 
Litet café på Drottninggatan som egentligen inte är LCHF men som ligger nära mitt jobb fick jag en positiv bild av idag.
Jag gick in o förklarade hur jag åt och undrade om jag kunde få några skivor skinka, några skivor av en god ost och en kaffe. Inga problem sa han efter att först ha frågat om vilken typ av bröd jag ville ha (jag sa - nej, inget bröd tack).
Försökte förklara varför jag åt som jag gjorde men vet inte om han förstod för han såg mycket undrande ut.
Bregott hade jag köpt på 7-11 precis brevid - ville inte chansa om han bara hade margarin. God lunch blev det iaf! :)