Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 6143 ggr
Jojjemin
0

Cheddarost på tub?

Är ny på LCHF och skulle bara vilja höra vad ni tycker om att äta ett eller två ägg med cheddarost på tub på (fjällbrynt 19%). Är det för lite/mycket att äta som frukost eller "kvällsmacka"?

Om det är för lite, vad skulle jag kunna lägga till?

MimLan
0

Blir du mätt? Äter du när du blir hungrig igen? Det finns inget som dikterar hur mycket du skall äta vid en specifik måltid, mer än att du skall äta tillräckligt.

JAUS
0

Jag kollade upp den osten. Den var inte så tokig som jag trodde, trots att de tillsatt skumjölk i den. 2g kolhydrater 14g protein och 19g fett. De har t.o.m. smör istället veg.olja i den. Glad Cheddar är min favoritost så den är värd att testas.

Jojjemin
0

Ja, och den var faktiskt god också! :)

JAUS
0

Deras salamiost skulle jag dock aldrig äta för den innehåller mycket skräp. Bättre att köpa riktig salami, hacka den fint och blanda själv.

Jojjemin
0

Ja, jag valde faktiskt cheddar mest för att den hade högst fetthalt av alla mjukostar på tub som fanns :) Åt det till frukost imorse, 1 stekt ägg med cheddarost utsmetad på. Vart gott, tog dock lite för mycket cheddar så det blev lite väl mäktigt!

anname
0

Åh finns den i cheddar nu!? Var så sent i som i förrgår o kollade på affärn för jag saknar verkligen en sån typ av produkt! Men icke sa nicke!

Vart har ni hittat den!?

Jojjemin
0

Jag hittade den på ICA :)

Annelie-LivsGlad-1
0

Toppen! Ska jag också införskaffa - inte så mycket för mig men för tonåringarna

älskar ost! :)

Tack också till Jaus för att du kollade upp den :) så slapp jag menar jag