Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4289 ggr
kitabu
0

MIlda margarinreklam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni har nog alla sett Unilevers senaste Milda margarinreklam. Den lille killen som läser texten om de essetiella fettsyrorna och tror att de skall få honom att växa bättre.

Först tyckte jag att den var könsdiskriminerande, eftersom det bara var grabben som agerade. Men sedan … tittade jag på närbilden av flickan och tyckte mig se en glimt av - tja, lite himlande med ögonen, ungefär "vilken idiot".

Undrar om Unilever anser detsamma.

Helena Hesselmark

mormor till 2 tonårsflickor som aldrig skulle gå på en sådan nit.

Magica1970
0

Hehehehehe.

Unilever planerar en ny kampanj med margarin (Becel eller Milda). Byrån är inte helt bekväma eftersom de föredrar Smör hahahaha. Jag sa rakt ut att de kommer att misslyckas eftersom fler och fler fattar vilket industriellt skit margarin är.

nyborjare08
0

Ja de blir alltmer desperata, hehe. Nu senast såg jag lättareklam på TV - "gjort med kärnmjölk och rapsolja". Allt för att verka "nyttigare" antar jag. Obsevera ordvalet "gjort med", inte "gjort av". Väldigt medvetet valt skulle jag tro!

illernettan
0

GladGladGlad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Hemulen
0

Jag känner alltid starkt obehag när jag ser dessa reklamfilmer. Är det verkigen tillåtet att beskriva sin produkt som de gör? Är det inte vilseledande reklam? De får ju konsumenten att tro att de inte bara är nyttiga produkter utan dessutom LIVSNÖDVÄNDIGA. De har ju inga som helst bevis för sina påståenden och sättet de framför sitt budskap på är ju vilseledande för den som inte är insatt…

kitabu
0

Det ÄR livsnödvändigt, (ex omega 3) men inte bara i deras produkter.

Troligen nyttigare i annat, men det upplyser ju inte Unilever om.

Helena Hesselmark

Hemulen
0

jo jag vet att fetterna är livsnödvändiga men de får det att låta som deras produkter är det oxå, det var så jag menade

kitabu
0

Tja, var det inte det jag skrev?

I varje fall försökte jag skriva det, men värmen….. Fast det skall jag kanske inte skylla på.

Helena Hesselmark