Istället för doping, tack Frank Nilsson
Hej tack Frank NIlsson sitter just och läser din bok.
Underbar och informativ och lärorik.
Bästa boken om LCHF jag läst tror jag och detta pga upplägget och förklarandet man förstår verkligen hur fel och skruvat allt är i vår värld.
Tack
Finns Frank på kif?
I så fall ett tips till dig du kanske borde lansera en bok till, pga att du nu tyverr tappar en stor kund krets då din bok riktar sig till folk som nu tränar. Givetvis bra men du appar ett stort kund krets som även borde läsa denna bok, blivande föräldrar, föräldrar vanligt folk och mat och hälsa interesserade personer. Många av dessa kanske du nu missar pga att boken har sitt namn så ev skulle du ta och försöka släppa en till kort version och döpa den till något som Må bra med rätt kost. Eller något och ta bort kapittlerna om träning.
Bara en reflektion.
Ni till en fråga du skriver om synsjukdomar som gula fläcken med fl. Funderar på om du/ni (alla på kiff får svara om ni vet något) om retinitispigmentosa hur Kolhydrater och Fett kan påverka denna (Host) jä-la sjukdom.
Tack för en trevlig start på boken efter 45 sid.
Instämmer! Mycket bra bok Frank, välskriven och lättförstådd!
Erik

Frank brukar allt vara här från och till.
Boken är riktigt bra och själva "röda tråden" så logisk - ät som du är tänkt att äta.
Vad heter Frank på detta forum?
Säkert Frank Nilsson men skulle ju kuna vara någon annan.
Tänker mest på min fråga om Retinitispigmentosa.
Hej skit alltså.
Visst för att jag tror att LCHF är rätt och bäst på alla sätt men.
Fakta granskad kritik till istället för doping
Länken får mig tyvärr att tvivla en aning på författaren.
Visst litar jag på LCHF - men boken innehåller uppenbarligen hmm viss felaktig tolkning av boken.
Allt skall granskas kritiskt och recensionen är kritisk men troligen san.
Synd.
Men i alla fall trevlig bok synd att man inte kan lita på att allt stämmer :*(

#4 Kritiken är ganska harmlös och består av några små punkter som förstoras upp av recensenten - som för övrigt anser sig vara världsledande expert (om han får säga det själv) med större kunskap än alla andra**.
Denna väldsledande expert lever konstigt nog inte på att skriva den ultimata boken - men gärna på att sälja kosttillskott utan att hälsoeffekten av dessa stödjs av medicinska studier i dubbelblindvariant, eller? (åtminstone fick jag rycktesvägen höra det)
Jag har ALDRIG någonsin sett en enda tränings- eller kostbok som backar upp alla sina påståenden med 100% tillförlitliga studier. Hade denna bok funnits skulle ju inga andra böcker i ämnet behövas "The One and Only".
**Jag menar på intet sätt att han är dåligt påläst eller nåt sånt, men även han vet att ingen ultimat bok skrivits ännu, och att alla påståenden inte kan backas upp av studier. Ämnet kost, träning och kroppens biokemi är allt för invecklat.
Vist men hmm att ljuga?
Försöka hävda sanningen om hur människan fungerar.
Genom en studie skriven om människor.
Som i skälva verket är råttor hmm.
Alltså jag vill hävda att det är rätt och jag vill lite på boken men jag erkänner jag orkar inte lasa studier på engelska så jag litar på allt som skrivs. OCh litar på frank trots FAKTA fel (FAKTA lögner)
Hoppas inte på att bli stålmannen när ni läser denna bok. Men tro inte att det kommer gå sämmre av att äta LCHF. Frågan är om det verkligen går bättre. Eller same same.

#6 Vad jag förstår finns det sämre studier gjorda även på människan som stödjer att råttstudien är applicerbar även på människan (något som nästan aldrig förekommer då spannmålsförespråkare använder sina råttstudier
), men dessa människostudier saknades i referenslistan.
Jag undrar om inte ref till människostudien/-erna finns med i nyare upplagan!?
Vet ej men samtidigt är inte kritiken bemött på något vettigt vis heller.
Ifrån författarens sida.
Tyverr. Hur vida boken i framtiden kommer bivisas fungera eller inte gör den tyvärr inte till fakta enlig och sann.
Att heller inte kunna bemöta kritik på något annat vis än jag disskuterar inte med kolhydratsvin på partiskblog inte riktigt tillräckligt begåvat hmm (Moget) tyvärr välfigt sorgligt att inte ens försöka visa vilja att förklara sina mistag. Nja men när pengar styr konsumtion och kvalite slås man tills man dör utan att tänka på att det kanske är bättre att bemöta kritiken på humana vis. och inte med aggression. Aggen visar på att något är fel och att man försöker dölja något.
Kanske ingen "Hel lögn men troligen inte mera än en halv sanning."

Jag har också läst boken (2 ggr) och blev väldigt inspirerad och peppad. Tyvärr stötte jag också på ovan och annan kritik. T.o.m Kostdoktorn skriver att den har sina brister. Har dessutom tränat ganska hårt i samband med att jag läste boken men har inte kunnat se några större förbättringar ännu, snarare blivit sjuk och lite övertränad.
Min instruktör på gymmet hade dessutom motstridiga uppgifter mot det Frank skriver. Inte för att jag tror denna instruktör har mer rätt, det vet jag ju vad det gäller kosten att rekommendationerna är ju helt fel på gymmet och i samhället. Men det är ändå svårt att sålla som lekman vilka instruktioner / fakta som stämmer och inte.
FrankN har jag för mig att han skriver under….
Men jag ska fortsätta läsa TNT diet, Body by Science, m.m. - det är väl bara att fortsätta ta till sig kunskap…
Då har jag skrivit en recension på min blogg.
I korthet så är jag duktigt tveksam till boken. Det finns bättre.
Cyckel-Ande, ok vilka böcker finns det som är bättre som berättar om träning och tävling utan kolhydrater?
Jag veterligen ingen, och i alla fall inte på svenska men är nyfiken på att lära mig mera och läsa vidare så tips tackar vi för.