Vårdcentralerna börjar fatta
Idag var jag och tog mitt Blodtryck som sjunkit till det normala sen jag började med kosten den 7 /1. Distriktssköterskan tyckte det var bra att jag åt den här kosten och var helt inne på att jag skulle fortsätta. Doktorn som sett att både kolestrol och triglycerider sjunka var också helt med på noterna. Så det verkar inte finnas något motstånd alls på min vårdcentral. Nu gäller det bara att försöka trappa ner blodtrycksmedicinen, som lär förhindra viktnedgång. Sen är det alltid skönt att slippa mediciner. Har redan kunnat sätta ut Nexium. Så det här är rena hälsokuren. Jag blir bara arg över att ha blivit vilseledd i 30 år.
Grattis!
Vad kul att din vårdcentral inte är negativa! Jag upplevde något liknande när jag var på min VC senast hos distriktssköterskan, hon var också positiv när jag berättade om min kost.
Låt oss hoppas att de även går steget längre och REKOMMENDERAR patienterna att äta animalisk högfettskost!
Vad kul att det är så positiva toner från vårdcentralerna. Hoppas jag också blir bemött lika bra nästa gång jag skall dit.
Vad kul Sotlugg, det måste kännas jättebra. Rena hälsokuren alltså.
Min vårdcentral (ung läkare) var positiv redan våren 2005… så de unga kanske är lättare att påverka!
Numer pensionär i Nynäshamn

Härligt. Jag tror faktiskt 2007 blir året när uppfattnignen om fett på allvar börjar ändras, både på vårdcentraler och hos folk i allmänhet!

Grattis!
det är nog så att LCHF-stenen är ordentligt i rullning , oavsett vad Rössner, Vessby & co tycker om det 
Håller med DaMum att man längtar efter dagen när dom börjar rekommendera det på allvar för alla stackare som fortfarande är vilseförda.
Vad bra att de på din vårdcentral är positiva. Själv ska jag ta mina prover i April igen , första gången sedan jag började ät LC
Jag gick ner bra i början , men har stått stilla sedan november nu.
Äter ju oxså mediciner mot Blodtryck osv. Jag misstänker att det är mina mediciner som motverkar min viktnedgång.
Berätta gärna hur det går nu, när du trappar ner…
Vad skönt att folk inom vården är positiva allt blir så mycket lättare då.
Min diabetesläkare tyckte att jag skulle fortsätta äta så här när han såg sillnaderna i mina blodsockerkurvor med lågkolhydrat resp utan…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Ja, jazza Atkin säger att blodtrycksmedicinerna håller emot viktmingskning (i alla fall dom vattendrivande) så det är ytterligare ett skäl att få bort dom så fort det går.