Amma och äta lchf
Jag födde min son Isak för ganska exakt 4 veckor sedan och har tyvärr fortfarande inte kommit igång med att äta mer lchf igen. Jag hade inte tänkt att köra sådär jättestrikt så att han inte skall rata min mjölk och för att det känns bättre helt enkelt.
Någon som har ammat och ätit lchf? Har ni märkt att era barn har blivit mättare på mindre? Att mjölken liksom är fetare? Hoppas att det i mitt fall skulle kunna bli så..Jag tycker synd om min son som får bröstmjölk som är gjort på taskig kost som hans mamma inte har orkat at tag i.. Men nu skall det banne mig bli av! Det kommer nog att hjälpa mig med de sista 4 kilona som är kvar sen han föddes också :)
Titta under avdelningen "LC-kost för barn" så finns det direkt ett par trådar om amning.

Tack!
Jag orkar inte leta upp den andra tråden så jag svarar här. Jag helammade min dotter i 10 månader. När hon var 8 månader så bytte jag till lchf. Jag trappade gradvis ner under 2 veckor och sedan helt lchf. Jag märkte ingenting på min dotter mer än att hon inte åt lika länge längre. Jag tolkar detta som fetare mjölk som gjorde henne mättare fortare.
Jag började äta enl lchf när min son var några månader gammal och han blir också mätt fortare och går upp fint i vikt och får alltid beröm av läkarna för att han är så stark. Hans pappa bygger lätt muskler och lillguben ser också fint tonad ut i kroppen nu när han är 7 månader. Jag hoppas jag kan ge honom en start mot en hälsosammare fysik än jag fick av mina högkolhydratande föräldrar.

Jag hittar inte de trådar som handlar om amning och lchf…
#3 0ch #4 - Det låter ju lovande! Jag hade tänkt att trappa ner lite gradvis jag med och inte köra alltför strikt.
Fler som har erfarenheter??

katrin zytimierska bloggar på finest.se o hon kör lchf o ammar, verkar funka bra för henne
Jag började iofs inte med LCHF förrän sonen var 13månader. Men jag märkte aldrig någon skillnad på hans amningsbeteende. Å andra sidan så barn som ammas i den åldern ligger ju sällan och snuttar maratonpass. Det är snabbt in och snabbt ut. Jag ammar fortfarande och han är nu 18 månader.
BVC tyckte han hade gått upp lite för lite nu senaste halvåret, men påpekade samtidigt att han ser frisk och aktiv ut (aktiv är väl det minsta man kan säga om honom) och han hade vuxit rejält på längden.

#5 Kolla i Menyavdelningen "LC-kost för bäbisverkstan" - jag tyckte mig se ett par trådar redan på första 2 sidorna. Finns mycket bra info i de redan skapade trådarna.
Jag ammade också och åt lchf, det funkade fint! Min dotter blev nöjdare och åt mycket mindre ersättning.