Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5349 ggr
yankejenny
0

Vad tycker era läkare?

Min läkare tycker inte om att jag äter lchf fasst jag har jättebra prov svar. Han trycker att jag ska göra en gastric by pass i stället. Har sagt att jag inte vill ha vitamin och mineralbrist och mera värk pga att jag har fibro och dercums.

Är så lycklig att jag har lyckats komma ner i vikt under bmi för operation. Har provat allt i bantnings väg utan att förlora ett kilo. Nu har jag gått ner hela 6.5kilo och har 20 kvar. Ska aldrig börja äta kolisar igen.

Tillochmed gubben äter samma som mig nu efter som jag mår så mycket bättre.

starhawk
0

Läkaren har inge synpunkter eftersom jag inte talat om det för honom, det har aldrig varit aktuellt. Systern på företagshälsovården däremot säger att det låter intressant

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

rikpe190
0

"Min läkare tycker inte om att jag äter lchf fasst jag har jättebra prov svar. Han trycker att jag ska göra en gastric by pass i stället."

De två raderna skrämmer mig.

Muskrat
0

Verkligen, en läkare som anordnar kirurgi innan ALLA andra valmöjligheter är otömda skulle jag passa mig jäkligt noga för. Speciellt en procedur som inte är riskfri och som förefaller ge livslånga konsekvenser och livstillförändringar… och som dessutom inte alltid garanterar livslångt resultat.

UBCL
0

Fortsätt ner i vikt och fortsätt vägra GB så ger han nog med sig så småningomSkrattande

Lycka till med din nya kost, jag vet att det fungerar!

karinafp
0

Med tanke på de oerhört små mängder mat man kan få i sig efter en gastric bypass, skulle jag snarare gissa att risken för vitamin- och mineralbrist är STÖRRE efter operationen. Din läkare vet helt klart inte vad han/hon talar om.

Min egen läkare är jätteglad över mina resultat och säger att så länge det fungerar, så fortsätt!

Effie
0

Min läkare (som skriver ut blodtrycksmedicin åt mig) säger åt mig att undvika salt och mättat fett. Mhmh svarar jag, och tänker i mitt stilla sinne att det var ju genom att äta så som mitt Blodtryck steg så våldsamt. Nu har det ju börjat sjunka. Men jag väntar tills det blivit ännu bättre innan jag säger något.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Columba]
0

Att en läkare rekommenderar gastric bypass åt en person med "bara" 20 kg:s övervikt låter inte klokt. Speciellt som vikten är på nedgående och mätta värden är bra. Hur kan man ha förtroende för en sån läkare och lita på att han/hon faktiskt har patientens bästa som målsättning.

Trulte
0

Min doktor är inte emot min kost alls fast än jag har lite förhöjd kolestrol. Kanske för att jag bor i Sundsvall där Annicka Dahlkvist bor.  På min vårdcentral så hade vi en bantnigsgrupp och där tipsade vår sjukssköterska om denna kost:) Det var där jag för första gången fick reda på LCHF.

[Pennylane1]
0

Skulle aldrig nämna det  för doktorn, i den mån jag träffar nån. Behöver aldrig dit om jag inte skadar mig t.ex. och då är det ju inte aktuellt att snacka kost.