kört när man är förkyld?!
genomsnorig och febrig. inte kul alls. ännu tristare är att det inte händer nåt på vågen (otålig, jag vet, jag vet…) har legat under 20 gram kolhydrater de senaste 5 dagarna, energifördelningen perfekt enligt cal count. har en stilla undran om förkylningen helt enkelt hindrar kroppen från att jobba, eller att det innehåller mer än lovligt med kolhydrater i den totalt meningslösa och verkningslösa hostmedicinen jag köpte på apoteket, i tron om att slippa hosta mig sönder och samman?
ursäkta gnället, men det kändes välbehövligt….
Kolla hostmedicinen… de brukar innehålla en massa socker som de dolt med konstiga kemiska namn……
Krya på dig !!! 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
hostar och nyser… febertermometern har fått fnatt.. vågen står fortfarande blickstill… ingen matlust. kan icke tänka mig att stoppa i mig ett ägg eller liknande idag, kan heller inte tänka mig att äta macka (tur är väl det) problemet blir att jag har inte ätit nåt…
Precis som de säger när nåt tragiskt inträffar, att man ska tillåta sig att sörja…
Så är det med sjukdom också,,,, tillåt dig själv att vara sjuk….
Tyck synd om dig… och bädda ner dig och låt andra ta hand om dig !! Glöm vikten men inte LCHF… så om du äter så ät rätt…. se bara till att du har det bra !! Sen kommer du igen när du frisknat till, starkare än innan…..
Krya på dig !!!
Jag brukar säga att det är bra att ta en stor whiskey,,,, det hjälper inte mot sjukdom… men det blir roligare att vara sjuk.. 
(Nu är ju inte whiskey LCHF, så det får väl bli nåt annat)
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Prova Helenes mirakel dryck te med kokosfett!
Obs! iden är stulen från Margareta, men har blivit mitt nya livs elixir.
Jag har haft turen och gått ner 9 hg under de 5 dagar som jag har varit förkyld, inte illa genom att jag har stått stilla en lång period. Har haft dålig matlust men när jag har ätit har det blivit proteiner och massor av te med kokosfett.
Det finns hostmed i tablettform som funkar hyfsat på mig iaf. Jag går inte heller ner nåt fast jag är sjuk. Fördelen med Lchf är att man klarar sig ganska bra utan att äta när man är sjuk just för att man får i sig så mycket näring när man är frlsk. Kroppen klarar den minskade matmängden och kan då koncentrera sig på att bli frisk. Du kommer bli grymt hungrig när du kryat på dig *gissar*
Ta det lugnt, mås så bra du kan och krya på dig!
*smittfria halsflusskramar från en annan sjukling*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
tack för all tips…
fortfarande sjuk, legat helt pall, länge sen jag var så dålig. (har jag nämnt det innan?)
hur som helst, det har gått käpprätt åt h-v-… med kosten.
efter 2 dar utan mat skrek magen efter nåt, men blotta tanken på ost, ägg eller bacon eller proteiner över huvudtaget så höll jag på att kräkas. alltså… nyponsoppa med glass och äpplejuice. idag lite potatismos. och mer äpplejuice. jag klarar fortfarande inte tanken på kött, trots makens idoga försök till frestelse med läcker fläskfile..
vågar inte väga mig, lär ju ha gått upp det lilla jag hade gått ner. suck. vem har sagt att livet är en dans på rosor?
Jag säger som vi sagt förr.. Bli frisk först sen kan du börja tänka på att hålla maten… Jag åt inget bra heller när jag var som sämst..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Ett litet tips som både mättar och smakar gott, speciellt när man är sjuk är varm köttbuljong med massor av kokosfett eller smör i.
Krya på dig!
DaMum, vilket bra förslag, det skall jag tänka på när jag är frusen, måtte vara lika bra då som när man är sjuk. Tack!!!
hej igen. är på benen idag, men det är inte så mycket mer.
igår var jag beredd att ge upp och skippa hela LC-tänket. idag åt jag filmjölk och banan till frukost (gud va gott istället för dessa j-la ägg, ursäkta). sen lyckades jag bli sugen på nåt mera matigt och varmt till lunch, tog fram Chilikassler ur frysen och åt med extra ost, riktigt gott. kanske hänger jag kvar lite till…

Häng kvar du ,Mrs Angel det lönar sig i längden!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!