skinnet på kycklingen
= bra eller..?
det är ju urgott!!! :D.

Ät helst inte skinnet, utan samla ihop det i ett paket och skicka till mig för deponering… eller om du envisas så kan du ju få äta upp det själv.

På den fettskrämda tiden var man glad att man inte gillade skinnet, för då var det ju "onyttigt". Nu vet man bättre och får vara lessen istället för det är ju mest fett och alltså nyttigt
kanske skall skicka det på deponering till Pasi?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Pasi, tänk om man kunde få köpa skinnet från alla de där skalade "filéerna"… för att inte tala om benet och fettranden från fjärilskotletter.
jag har haft så dåligt samvete för att jag nallat andras bortpetade skinn, jag har aldrig klarat att avstå från det tidigare heller och när jag började med den här kosten för två år sen trodde jag att jag var i himlen! Som tur är gillar guben fortfarande inte skinnet så om jag hinner innan han ger det till hunden så får jag hans med.
Skinnet på färdiggrillade kycklingar kan vara lite tveksamt eftersom man inte vet vilka oljor de använt och framförallt inte hur mycket glutamat som ingår i kryddblandningen.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hittade en judisk maträtt som lät super. Har glömt vad den hette, men man friterar fågelskinn i sitt eget fett tills det blir krispigt. Inte friterar riktigt utan i stekpannan. Vill testa det, men var får man tag på skinn? 

#3 Ja, tänk om det gick att köpa kycklingskinn i storpack. 
JA! Jag hittade på det. Gribenes eller Grieven heter det. Kolla in den här bilden. Ser gott ut va? Chips - ptrrrrrr! 

#2 Det är bara gott om det är knaperstekt. Köpe-grillade-kycklingars skinn är ju äckligt sladdrigt.

#8 Wow, jag tror att även jag hoppar på tåget till judendomen!
#9 Jag tycker om skinnet även då det är saftigt - så skicka till mig!
Jag vet! Jag får magsyraattacker av den där bilden! Tänk dig bara hur det krasar när man biter och fettet sipprar ut. 
Hmmmm… City Gross säger ju att de styckar allt i butiken. Kanske de även skalar kycklingen? Fast de ljuger ju iofs. Det visade sig när jag ville beställa andra delar än de hade hemma av det ekologiska köttet att det styckar de inte alls i butiken. 

#11 Haha - livsnjutare där…ack så poetiskt!
Jag brukar sno lite av vovvens kycklingskinn ibland (hon äter helst kyckling 7 dagar i veckan) men får lite dåligt samvete då.
Fast - vad sjutton, jag kan ju säga att de kom utan skinn…att moderna kycklingar avlats fram såna!?
Jag var ihop med en man en gång som sa att höra mig tala var som att lyssna till poesi. Han var iofs tysk och kunde inte så bra svenska.