Fattar inte!
Oookej, nu undrar jag lite.
Man ska äta så lite kolhydrater sim möjligt, bara kött, ägg, fisk, ost osv typ. Enbart ovanjordgrönsaker (helst grönsallad, kål, gurka, broccoli och blomkål, mindre av tomat, paprika, lök tex)
Har precis kollat upp lite.
Parmesan innehåller 3,8g kolhydrater/100g och rädisor innehåller 2,2g kolhydrater/100g.
Parmesan (och andra hårdostar) rekommenderas att äta men inte tex rädisor (underjordgrönsak).
Varför rekommenderas flera saker som har högre kolhydratsinnehåll framför produkter som har färre? Fattar inte.

Det där är lite enkla nybörjarråd.. många anser att både potatis och morötter är grönsaker!?
Här har du en lista så du själv kan se vad som är bra;
http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm
Och märk väl det finns bra rotfrukter oxå!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det är generella regler att användas som en hjälp. Man får använda sina kunskaper och sunt förnuft. Om det verkligen har stått "enbart" så har det varit en personlig uppfattning.
Vad man tål är något som är helt individuellt. Jag tål inte kålrabbi, hur lite kolhydrater det än innehåller. Ej heller är det självklart alls att man kan äta mejeriprodukter, hur lite kolhydrater de än innehåller. Allt handlar inte om antalet kolhydrater.
Tack för suverän länk, den bokmärktes direkt! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Skillnaden mln 100 g ost och 100g rädisor, är att i osten finns massor av näring (protein och fett och kalcium och ditt och datt) och den ger mättnad - medan rädisan mest innehåller vatten och stärkelse.
Jag väljer alltså hellre de kh som följer med osten. Lite rädisa är dock inte fel, skivad eller strimlad, i sallad eller hackat som dekoration och smakförstärkning till annan mat. Bara inte några mängder.
tja, det beror ju också på vilken nivå man har lagt sig, ett par hundra gram rädisor kanske ryms mycket bra inom vissas matgränser. jag menar äter man uppåt 20-30 gram kolisar så är ju 4 gram inte mycket att bråka om. Och äter man väldigt få kolisar i övrigt så kan man väl också tugga i sig sina gram som rädisor om man har lust?