Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 8707 ggr
McAndersson
2010-07-10 13:52
0

Picknicktips

Hej på er. Jag skulle behöva lite tips på vad man skulle kunna ha på en picknick som LCHF are.

nyborjare08
2010-07-10 15:03
0

Det mesta som du kan äta hemma Glad Ostar, rullar med skinka och nån god ost, tex vitlöksost, kall-/varmrökt lax, tonfisk med majonnäs, kalla köttfärsbiffar, nån god sallad med fet dressing, ölkorv, kokta ägg, med mycket mer.

Dryck: kaffe, te, mineralvatten, citronvatten och liknande.

McAndersson
2010-07-10 15:25
0

Tackar!Cool

MimLan
2010-07-10 16:01
0

Det mesta som hittas i en deli eller chark? Lufttorkad skinka, salami, oliver, ostar, etc.

Det finns trådar med samma frågestållning, sök t.ex. på picknick.

Cowboy
2010-07-10 19:36
0

Grillad kyckling är väl en klassiker. Om ingen bilkörning ingår kanske även lite rödvin.

Picknick är väl möjligtvis enklare med LCHF eftersom du slipper bröd, potatis eller ris.

Louisette
2010-07-11 21:05
0

Jag var själv på picknick med familj för ett litet tag sen, och eftersom jag r den enda som LCHFar så fick jag fixa egen mat.. Det blev lime- och ingefäramarinerad vitlökskyckling med stekta champinjoner, chokladmilkshake (helt ok enligt LCHF, bara turkisk yoghurt, grädde, lite mjölk, och kakao + lite sötningsmedel!) och till efterrätt; kesokaka med hallon (ungefär som ostkaka). MUMS!

Du kan laga i princip vad som helst som går att äta med plastgaffel och sedan ha med matlådor, busenkelt :)