Picknicktips
Hej på er. Jag skulle behöva lite tips på vad man skulle kunna ha på en picknick som LCHF are.
Tackar!
Det mesta som hittas i en deli eller chark? Lufttorkad skinka, salami, oliver, ostar, etc.
Det finns trådar med samma frågestållning, sök t.ex. på picknick.

Grillad kyckling är väl en klassiker. Om ingen bilkörning ingår kanske även lite rödvin.
Picknick är väl möjligtvis enklare med LCHF eftersom du slipper bröd, potatis eller ris.

Jag var själv på picknick med familj för ett litet tag sen, och eftersom jag r den enda som LCHFar så fick jag fixa egen mat.. Det blev lime- och ingefäramarinerad vitlökskyckling med stekta champinjoner, chokladmilkshake (helt ok enligt LCHF, bara turkisk yoghurt, grädde, lite mjölk, och kakao + lite sötningsmedel!) och till efterrätt; kesokaka med hallon (ungefär som ostkaka). MUMS!
Du kan laga i princip vad som helst som går att äta med plastgaffel och sedan ha med matlådor, busenkelt :)
Ostar, rullar med skinka och nån god ost, tex vitlöksost, kall-/varmrökt lax, tonfisk med majonnäs, kalla köttfärsbiffar, nån god sallad med fet dressing, ölkorv, kokta ägg, med mycket mer.