Intervju: Mats Forsenberg
Kostdoktorn har lagt uten intervju från LCHF-campingen med Mats "Nollan" Forsenberg.
Det här är vad jag själv tror på och lever efter sen mitten av maj.
Numer pensionär i Nynäshamn
Kollar nu, mycket bra intervju!
Skulle nog inte kunna leva efter det en längre tid då man får ta bort grädde/cremé fraische/ost/etc som är sååå gott. 
Erik
Gå in på kostdoktorn.se för att se del 2
Jag har hållit på sen 17 maj och tycker precis som Mats - det är enklare ur flera aspekter. Man slipper fundera och äter gott.
Hemgjord bearnaise, kryddsmör av olika sorter och dressing på olivolja.
Det finns ost med 0g kolhydrater. Jarlsberg, Gouda och Gruyere kommer jag på just nu. De är ofta dyrare än annan ost, men sammanlagt blir det billigare ändå. Köp en stor bit entrecote, en bit ost och 1pkt smör och jämför det med era vanliga matkassar så ser ni skillnaden.
Jag har just grävt fram Skaldemans "GI-noll!" och tänkte försöka vaska fram lite mer recept på noll kolhydrater.
På grund av medicinering har jag varit väldigt trött hela vintern+våren, och tränat mycket mindre än vanligt (=noll träning och minimala hundpromenader!) och säkert petat i mig mer mat än vanligt (för att man halvmedvetet inbillar sig att tröttheten beror på energibrist eller nåt). Så nu har jag gått upp till 80 kg, vilket känns lite trist till mina blygsamma 162 cm över havet.
Men nu jäklar får det räcka. Nu har jag stekt bantarbiffar så jag klarar mig ett antal dagar, och förutom någon kopp kaffe (0,8 g kh/kopp?) tänker jag bara köra noll kolhydrater!
Lycka till MegN.
En väldigt bra och inspirerande intervju. 
Rekommenderas till alla som sliter lite med att få igång fettförbränningen (och viktminskningen…)!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)