Koma igång med Formen (Träning)
INTRO ""Hej här peppar vi varandra.
Vi som vill komma igång att träna för att må bättre, öka fettförbränningen och se snyggare ut.
Alla är välkomna. "" OUTRO
Så Skall börja med att hälsa er välkommna.
Och tipsa er om arr läsa Frank Nilssons bon Iställer för Doping. Den förklarar enkelt och förståerligt med medisinska termer och studier hur människan är upp byggd, skapad och gjord för att äta enligt LCHF och leva enligt LCHF och träna på LCHF.
(Eg inte LCHF, men det är ju det närmaste vi kommer jägarkost/stenålderskost om vi skall leva i vårat sammhälle.)
Så läs den boken, jag har nästan blivit äcklad av kolhydrater efter detta, och tycker att det är ot och äckligt varje gån jag trycker i min något för att jag har bråttom.
Jag har länge sagt att jag vill börja träna och att jag skall detta, men vägen till träning är lång, i all fall när man jobbar 11 timmar dom dagarna man jobbar och förlorar två - 3 timmar bara vå att ta sig till jobbet och varva ner efter. dva 14 timmar försvinner dom dagarna man jobbar. Så det har inte blivit mycket träning. Men idag började jag lite smått med tre sett armhävningar, gick sedan i rask takt ner till havet och sam 150 m i rörigt vatten, för att sedan köra 500m - 1 km intervall träning.
Riktigt jobbigt. Detta barfota på asfalt för att stärka och vänja fotsulorna och frigöra lyckoämnen :P
På fastande mage.
Kändes riktigt bra att komma igång med detta. och även om det kanske bara blir någon gång i veckan så är det bra även det. Min målsättning är dock att så småning om kunna träna 4 - 5 gånger i veckan, och varva träningsformer, för at korppen inta skall anpassa sig och då in kortisolstadiet.
Därför varva mellan simmning - hård styrketräning, intervall konditionsträning - ev cyckling.
Mål 1 är avklarat, bryta trenden och sätta igång.
Detta var lite inspiration, så kom igång och släpp taget.
Dubbla trådar Ta bort.