Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4046 ggr
smeo
0

Tips önskas

Har ni tips om LCHF mat som är komjölkproteinfri ?

Nån som vet nån som bloggar ?

Jag skulle vilja ha mer inspiration

Nu mlir det mest aseatiskt med wokade grönsaker,kyckling o kokosmjölk

annars kokta ägg o majonäs     någon avokado ibland

nog e det roligare att laga mat med ostar o grädde alltid, men om man inte tål det så måste man ju försöka fixa till lite rolig mat på annat sätt

Wildrat
0

Jag använde havregrädde som ersättning till gräddsåser tidigare, det innehåller mer kolhydrater men nån gång ibland funkar det ju. Om du vill använda soja (vilket jag inte rekommenderar pga hälso- och miljöaspekter) så tror jag att den innehåller färre kolhydrater.

Ostersättning finns ingen bra men tro mig, man måste inte äta ost…

Är du inte jättekänslig så kan du göra ghee av smör så får du i dig den nyttiga delen av smöret men slipper det mesta av proteinet. Med detta kan du sen göra Bearnaise och andra smörsåser…

nicesandra
0

Jag ersätter mejeriprodukterna med kokosmjölk. inte ost då naturligtvis… Det funkar väldigt bra. Har också funderat på att blogga om detta, återkommer i så fall! :D

smeo
0

Tack för era svar

Kokos går ju bra men känns inte riktigt nordiskt

och ghee känns lite jobbigt att göra just nu   lättare i höst då har jag mindre jobb o hinner fixa mer i köket.

Zepp
0

Funderar på just det där med koprotein.. hur är det med anndra mejerier. från får då kanske mest.. är det samma protein?

Jamenar det finns ju en del fårost.. typ feta och några getostar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lisabet
0

Jag tål inte mjölkprotein, men får- eller getost kan jag äta liiite ibland, som smaksättning. Jag använder kokosfett till allt, nordiskt eller inte, talg eller ister är inte lika enkelt varken att få tag i eller passar bra till allt.