Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3873 ggr
ninni-s
0

Hur lång

tid tror ni det tar för mej att komma tillbaka.

Jag åt massa kolhydrater igår. varför vet jag inte…

Jag var så "duktig" på midsommar och höll mej borta från det mesta. Gjorde dock en egen sill på 5 minuters sill som jag skölde av och hoppas att jag fick bort det mesta av sockret. Åt lite jordgubbar med grädde dock. Men höll mej borta från alla goda drinkar. Men igår kände jag mej ändå bakis så det vart ett kolhydrat kväll som sellan skådats.

Och idag på vågen så var det upp 2 kg. Nu får vi se hur lång tid det tar att komma tillbaka till förbränningen igen.

Vad tror ni???

Jag brukar stå still bra länge efter så har ni några tips på hur jag snabbare ska komma tillbaka till fettförbränning så mottages det tacksamt.

Wtn3
0

Jag skulle återgå till att äta precis som du brukar, inte överkompensera och börja bli superstrikt, en dags kolhydratfrossande är ingen fara, kroppen kommer tillbaka till fettdrift ganska snabbt, den vet ju hur den ska göra det nu när du lärt den. Sockerdepåerna är förbrukade på några dagar och då försvinner även de vattenkilon du nu lagt på dig.

Zepp
0

Mnja.. tror inte det fungerar så, när du väl blivit omställd.. dvs ätit lite kolhydrater i minst 6 månader är du tebaks på banan efter ett dygn eller två.

Att man går upp i vikt är helt naturligt och vi varierar något kilo från dag till dag.. kan iallafall trösta dig med att du knappast har gått upp 2 Kg i fettvikt.. för då skulle du typ mölat i dig 14000 Kcal extra i går!

Jag tror det är nyttigt att falla av banan någon gång då och då, man märker att det inte är såå fantastiskt gott som man fantiserade om!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MimLan
0

Gör inget speciellt, ät som vanligt bara, vätskekilon är flexibla och både kommer och släpper lätt. Förbränningen har inte försvunnit på något sätt.

Hallongrottan
0

>Zepp- Jag syndade med en hemgjord klyftptatis( En skiva) och den som alltid  förr varit så god, smakade BESK!