Mycket jordgubbar
Jag har fått cirka 6 kilo nyplockade jordgubbar och enligt vad jag läst så förlorar de c-vitaminet efter ett dygn i kylen. Vad kan jag göra med dem, för jag tänker inte göra saft eller sylt av dem?
Tillägger att jag inte har plats i kylen 
Frys in dem så kan du plocka vid behov istället.
#2 Oj visste inte att man kunde frysa in jordgubbar. Vet du hur man gör?

Ofta brukar folk rulla de rensade gubbarna i socker, men det kanske inte är aktuellt. Om man kan få plats med en bakplåt i frysen, så lägger man jordgubbarna glest på plåten och fryser dem; fler plåtar om det är mycket gubbar, och när de är frysta kan man packa dem i askar. Funkar bra med någon annan skiva i stället för plåt också, men om man fryser dem i askar, vilket också går bra, så kan man inte lika lätt plocka dem ur asken när de är frysta, eftersom de fastnar i varann.
#4 Tack så mycket för tipset!
Jag rensar dom och lägger dom helt enkelt rakt ner i fryspåsar! Inga trix alls och det funkar jättebra =)
Visst fastnar dom i varandra när dom fryser men det är verkligen inte svårt att ta isär dom!
Blir inte bra att ha på grädd"tårtan" när de varit frysta men funkar till allt annat man skulle vilja ha dom till.
Lyx att få så mycket jordgubbar =) Ha en härlig sommar!
Har de varit frysta kan man mixa dem och blanda med vispad grädde och in i frysen en stund igen, så får man "jordgubbsglass"!
Jag mixar dem och häller i frysaskar, eller så skivar jag dem och fryser in på så sätt. Tycker inte att det blir bra att frysa hela gubbar, plus att de tar mycket plats som hela. Gubbarna står sig mer än ett år trots att jag inte tillsätter socker eller något annat.
Jag fryser dem hela. Funkar bra!
Jag hoppar över ett steg och köper färdigfrysta! Mycket goda och mycket praktiskt!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Tack för era svar! Igår gav jag bort en del till grannen, hon (en äldre dam) blev mkt glad. Resten fryste jag in hela (är för lat för att skiva och dona
).
#10 Då får du köpa frysta jordgubbar från mig till ett lägre pris i fortsättningen då 
Strålande! Jag laddar kylväskan å kommer bums! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se