0-5 kolhydrater?
Det är många här som skriver att dom inte alls äter några kolhydrater eller bara någon. Hur klarar ni det?
Vad består då eran frukost, lunch, kvällsmål och ev mellanmål?
Äter ni bara protein och fett?
Hur räknar ni era kolhydrater? I procent?
När jag åt fakirkost åt jag bara kött,fisk,ägg, kyckling + fett (=oftast smör) Det blir lite kolhydrater från äggen.
Jag äter inga mellanmål men tar gärna en kopp kaffe + smör, jag har beställt kokosolja och kommer att ta det i kaffet sen.
Jag äter frukost, lunch, middag. När jag åt fakir kunde det slinka ner en biff på kvällen också.
Det bästa är att räkna kolhydrater i gram, då får man kongreta mängden, % kan vara hur mycket som helst egenligen, det visar bara förhållandet mellan fett,protein,kolhydrater.

Mervi, om jag förstår dig rätt så för att få i dig fett så gör du inga såser till maten? Alltså, kött+smör, fisk+smör, ägg+smör, kyckling + smör. Hur äter du smöret, låter du det smälta över den varma maten?
Hur många gram kolhydrater ligger du på en dag?
Kokosfettet från Crearome använder jag varje dag till te och vid stekning.

När jag äter helanimalisk kost hamnar jag på ca 5 gram kolhydrater per dag i snitt. (Äter jag lever blir det mer.) När jag lägger till grönsaker blir det kanske 25 gram kolhydrater. Där går gränsen för mig om jag vill behålla vikten. Lägger jag till frukt blir det kanske 75 gram kolhydrater och då går jag upp.
Sten Sture
Under fakiren blir det inte många gram, men nu äter jag ca. 20 gr. Mer kan inte jag äta för då sväller jag. Jag tar smör eller kryddsmör som sås under fakiren. Annars gör jag sås på smör + grädde + creme-fraiche.
Vilken underbar sås jag råkade göra häromkvällen. Stekte kotletter i smör (panerade dem i sesamfrön) och kokte sedan ur stekskyn med lite vatten, hällde i lite vispgrädde och en stor klick creme fraiche, en klick dijonsenap, rätt mycket dragon (vilken god krydda!) och salt & peppar. Smaskigt. Tjock och god var den. Min sambo som sedan barnsben är en riktig såsmänniska och kräsen sådan tyckte den var jättegod. Skulle passa att bjuda på, till stekt fläskfilé med smörstekta champinjoner.
Dragon gillar jag också, det är jättegott. Såsen blir tjock och god med creme-fraichen.

Tackar för svaret Mervi och Skaldeman!
Idag har jag ätit fläskfilé som jag först steker. Sedan blandar jag ihop grädde, cremefraice i en skål. Sedan tar jag upp dom stekta fläskfilébitarna och lägger dom i en ungssäker form och sätter i frysta broccolibuketter. Sedan häller jag över den blandade grädden och cremefraichen. Sätter 6 stora goudaostskivor över detta och så in i ugnen i 175 graders varmluftsugn i ca 20 min. MUMS!