Vatten med fiber !?!
I avdelningen nya idiotiska matvaror har Imsdal nu lanserat smaksatt vatten med fiber!?! Helt idiotiskt. Jag förstår inte poängen heller, vatten är vatten…
Låter helsjukt… men helt i linje med den nya trenden när allt ska vara så "instant" som möjligt. Tänker t ex på de där "shotsen" som man kan ta i stället för frukt o s v.
Nu har det ju t o m kommit nya fiberberikade chips! Vet inte om det är OLW eller Extrella, men de innehåller fullkorn och ska väl lura folk att tro att det är nyttigt kan jag tänka.
Här i Frankrike säljer de vatten med 0% kalorier 
En stor nyhet för kaloribantare…….. Ok, det är smaksatt för att smaka socker (frukt) men ändå………
Allt går att sälja med reklam !! 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Bor du i Frankrike, Folke? Lyckliga du! Var där?
Finns det fransmän som bantar?
Visst finns det fransmän som bantar…. De blir ju fetare pga alla kolhydrater som petas in i den tradtionella franska maten….
"Lyckliga du!", jag vet inte om jag är lycklig för att jag bor i frankrike, jag är definitivt lycklig för att jag hittat LCHF som hjälper mig att må bra, och då spelar det ingen roll var jag bor…
Visst e kul på många sätt att bo här… men det är mycket elände osså,,,, med myndigehter och sydeuropeisk mentalitet,, vilket är skönt när man kan släppa taget om punktlighet.. Förvänta dig inte att nån ska vara i tid till exempel… bråttom det finns inte för en fransman, ända till han sätter sig i bilen, för då går det undan….
Trafikolyckor är vardagsmat, om det blir många olyckor på samma ställe så sätter de upp en varningsskylt, om flera människor dör eller skadas igen så sätter de en blinkfyr på varningsskylten… så det finns många saker som är bättre i Sverige…
För att svara på din fråga,,, när vi ändå är off topic, jag bor söder om Geneve (Schweiz) fast på franska sidan… jag la upp en bild i mitt fotoalbum på utsikten från mitt tak
..
På begäran ska jag lägga upp lite fler bilder… (snart )
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Vilka härliga bilder! Du kan väl ordna en LCHF-träff?

Här i Norge är de mycket restriktiva med "functional food" i övrigt så därför blev jag lite förvånad över fiber i vatten. Imsdal har också andra smaksatt vatten, men det är sötade med något artificiellt - smakar pyton. Tycker det borde räckt med en droppe smak utan sötningsmedel… Men fibrer har de visst i allt nuförtiden. Det senaste är fiberpizza och speltpizza