Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2882 ggr
Gumman
0

Alla Hjärtans Dag!

Är själv lite kluven till sådana här "kommersiella jippon" men när yngste sonen kommer med ett egenhändigt skrivet/ritat Alla Hjärtans Dag-kort på en gråkall onsdagsmorgon - då kan man inte annat än att gilla denna dag!

Hoppas alla ni andra också får en härlig dag!

Chocolate
0

Jag har också fått hemmagjort kort från min yngste son och det värmde. Annars så är jag inte så mycket för sådant här. Bättre med alla spontana kärleksförklaringar som kan vara så enkla att man får en puss efter en god måltid än en bukett tulpaner bara för att det ska va så i dag. Så just i dag tas det inte emot någon blomsterkvast, men ett hemmagjort kort från sonen är så rart.

Katarina2
0

Vi firar äldsta dottern idag som blir 18…men hon hade köpt en röd ros till oss alla och skrivit kort till…personliga…varför hon ville att ju vi skulle få en blomma och minsta tösen hade gjort hjärtan och skrivit till Mamma..osv…Man blir glad att barnen ändå tänker på en!!(minstingen fick också paket…fast det var stora tjejen som fyllde…mest för att det var alla hjärtans dag).

MegN
0

Jag har ignorerat den här dagen i alla år, tills förra året. Då fick min 8-åring (nu snart 10) ett självömkande anfall eftersom ingen hade givit henne något på "Alla Hjärtans Dag" medan hon faktiskt hade gjort små söta hemmagjorda kort åt alla hon kände…! Så i år kände jag tvånget… Det blev små symboliska presenter till alla i familjen. Och hon blev så lycklig att hon pussade mig tre gånger på kinden…

Blir väl tvungen att fortsätta med den traditionen (suck).

Margareta
0

Jag instämmer i MegN som ofta…

Precis så är det hos oss. Det är en stor dag för barnen. De har ända sen småbarnstiden gjort små kort och vi vuxna ingenting.

Idag står en STOR låda röda gelehjärtan i personalrummet (där firas ALLT av sockerfolket)

Jag kommer att göra något symboliskt för de mina idag!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Gumman
0

Stackars dig, MegN…;-) Tänk vad lite det behövs för att förgylla vardagen!?

zeretki
0

Jag bryr mig inte om kommersialismen, varken positivt eller negativt. Jag firar det jag vill och köper det jag vill. ;)

Alla hjärtans dag för mig är att passa på att bry sig om de man älskar. Jag har fått och skickat SMS till min familj och mina vänner. Jag är singel men tänker tillbringa dagen med att njuta av mig själv, äta underbart god LowCarb-mat och se på rolig TV och ta hand om mig själv! :D

Stora kramar till alla! :D

Gittan-Xyz
0

Röda geléhallon! Som LCHF-are undrar man om de vill ta död på kollegerna…

Ayla
0

I normala fall skulle vi inte "fira" en sådan här dag i vår familj men jag fick ett litet "fnatt" och bjöd hela familjen på en gemensam mumsig frukost med levande ljus i morse. Alla fick det de tycker bäst om :) plus att jag hade skrivit vars ett litet "kärleks" kort till alla barn och mannen. Snacka om att det blev uppskattat :) Hade 4 barn som gick hemifrån nöjda, glada och belåtna över denna lilla men väl uppskattade kärleksförklaring från sin mamma / bonusmamma! Även mannen blev mycket glad och överraskad. Då känns det härligt med den lilla extra ansträngningen :) Kan tillägga att vi i stort aldrig äter frukost tillsammans på vardagarna eftersom alla barnen börjar skolan vid så olika tider….

susanne.s
0

Jag brukar få någon typ av blommor den här dagen av gubben. Någon gång har han köpt rosor. I dag på morgonen innan han sagt något annat när vi låg kvar i sängen sa han" Du ska inte tro att du får några rosor idag för då får jag ha dom i bilen hela dagen och då fryser dom. Du får i morgon så att du vet" Så romantisk…suck (fanns ingen passande ironigubbe)

Mervi
0

Vi har inte firat någonsin, men barnbarnen hade ritat en jättefin teckning som låg i postlådan. Jag har inte köpt något till dem men det fixar jag senare.

[Anki_]
0

Eftersom jag är singel så har jag inte "firat" alla hjärtans dag idag. Men jag får nog ta och ge min katt en stor gose kram, för hon är mitt lilla hjärta! :)

zeretki
0

Anki, gör som jag - fira dig själv! :) Jag har köpt 85% choklad nu och ska göra ischoklad till mig själv ikväll. ;) Jag låtsas att jag har en underbar och sexig och intelligent man här. ;)

*kram*

lizziett
0

Här på biblioteket stod det en vas med tulpaner och en stor låda med gelehallon. Varsågoda att ta på Alla Hjärtans dag!

Tänk om det kunde finnas mörk choklad istället!

Karin20
0

ETT JÄTTESTORT HJÄRTA TILL ER ALLIHOPA!!

//Karin

Tilda-T
0

Min gubbe är påhittig och vet vad jag uppskattar så han hade varit och köpt en Harryboy åt mig,så nu ska jag vinna storkova ikväll!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jacky
0

Mitt barnbarn 6 år har ritat ett kort med rosor på och klippt ut fina hjärtan, med text till Mormor, kan man få något finare??

Filla
0

Maken dök upp på jobbet med en jättefin bild på en mus som gnagde på ett jättestort sockrigt gelehjärta. Tvärs över stod det Jag älskar dig.

Omtänksamt att inte ge mig riktiga gelehjärtan.

Nu är bilden inramad ovanför datorn. Nå´n kollega skall ha chansen att bli avundsjuk……..

Filla

Margareta
0

Jag har varit hemma hos DaMum och Baerta på Alla hjärtans dag och jag kom inte tomhänt…

Det var vansinnigt roligt (eller hur Baerta?) och det kommer att bli många gånger till….Flört

Tilda-T
0

Va bra att du håller kontakten med DaMum och Baerta hoppas så att dom snart orkar vara med oss igen här på kolhydrater, om du träffar dom igen så hälsa från oss!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Baerta
0

Margareta: aa det var kul!!

Margareta
0

Visst var det kul Baerta!!!

Baerta
0

haha aa maggan.

Margareta
0

Nu har vi ju träffats igen Baerta och det var lika roligt idag, även om det blev så kort. Jag missade tyvärr färjan så jag hade kunnat stanna en stund till…

Baerta
0

okej :/