Nytt försök!
Förra året började jag med LCHF och blev pigg som attan en sväng. Men jag tyckte att jag blev fetare så efter en tid la jag ner projektet! Det rann liksom ut i sanden bara. Har försökt ändå att inte äta potatis, ris, vitt bröd, pasta osv. Nu har jag börjat testa igen och vill höra vad Ni tycker om min matdag!
Frukost 9.00 (går upp 6.00 men äter inget förrän vid 9)
Idag blev det 2 kokta ägg med en burk makrill i tomatsås. Duktigt tyckte jag, jaha då ska man tydligen skölja av såsen:( Kan även ta turkisk yoghurt med hallon 1 skvätt grädde + 2 kokta ägg.
1 skiva ost vid 11.snåret
Lunch 12.30 Tacolåda + några minitomater
Mellis 15.00 2 skivor flatbröd med bregott och ost.
Middag 18.30 Omelett på 2 ägg med sambal olek, lördagens dutt av köttfärssås som fanns kvar och fyllde ut med några strimor grillad kyckling. Ostskivor på. En skvätt grädde i omeletten.
Dricker kaffe med mjölk, ett antal koppar men inte efter 15.30.
Vatten är matdrycken!
På helgerna kan det bli (kan och kan BLIR) det 1-2 glas rödvin fred-lörd. Om deppet är framme kan det bli fler:(
"Expertpanelen" ser det tossigt ut eller?
När vi handlar längtar jag efter BRÖD, smarriga bakverk m.m Attan att det ska vara så svårt! Det känns så tröstlöst ibland.

Använder du fet ost och steker i (relativt) mycket fett och självfallet tar tillvara på stekflottet skulle jag säga att din fördelning är bra, så bara du äter mycket nog för att vara lagom mätt så är det helt i sin ordning.