Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 1540 ggr
susv00
0

Tips till kräftor.

Vanligt till kräftor är ju tex västerbottenpaj till förrätt. Jag kom på att det är ju hur enkelt som helst att göra den helt utan paj deg.

4 stora ägg

4 dl vispgrädde

Rikligt med riven vällagrad västerbottenost (mildare kan förstås användas också)

Jag brukar krydda med lite cayennepeppar och vitpeppar.

Vispa ihop allt och lägg i smord form. Grädda ca 175C.

Fett och åh så gott, vem saknar den tråkiga pajbotten??

Margareta
0

Oh så gott, det måste jag testa. Har alltid varit skeptisk till paj utan botten, men kom på att jag gjorde sånt på viktväktartiden för oerhört länge sen. Magra varianter. Rena lyxen att får göra feta!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

skogsstjrna
0

Jag brukade förr lägga kräftstjärtar på ostmacka.

Nu har jag tagit en eller ett par ostskivor, en klick majonnäs och så kräftstjärtar på det, rulla ihop - och MUMS! Räcka ut tungan

Fjaellmor
0

oj!

hur gott som helst…

/Fjällmor

Ason
0

Tack för gott mattips! Kan man spara ner recepttips på egna sidan, eller? Undrar jag som är ny och lite okunnig. Har knappt fattat var man skriver inlägg och kommentarer….

Margareta
0

Ason: Du kan sätta bokmärken på trådar du vill Spara.

Själv skriver jag ut på papper och sätter in i en pärm de recept jag vill ha tillgång till i köket.

Numer pensionär i Nynäshamn

nobban7
0

Nu är det kräftdags igenFlört

fj-100
0

Gud vad trevligt att slippa snåla på aiolin. Och vinet.

annelist
0

Tips till kräftor!!

Alla pajer som man gjort förr ,gör på samma sätt men skippa pajskalet! /Kram annelistFlört

magma
0

Jag har förr alltid ätit pain riche med ost till mina kräftor, eller rostad bröd… *hmm* Måste säga att det är svårt numera att bli mätt när jag äter kräftor, och aioli gillar jag inte så värst:/ Jag brukar få äta innan, och så ha kräftor till "efterrätt":)

Mamma71
0

Jag som helst följer ett riktigt recept undrar ju förstås hur mycket ost det ska vara i pajen??

Tisdag
0

Puttar upp till alla midsommarfirande.